Gå til innhold
Arkivverket

Hvor og hvordan bør jeg søke. Sjømenn.

Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

3 minutes ago, Reidun Berge Haugs said:

Jeg er helt blåst av banen🤩

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal uttrykke meg for å la dere forstå hvor uendelig glad og uendelig lykkelig jeg er❤️

Jeg sitter med gåsehud over å få vite hva han døde av, lese det som stod i avisen, se bilde av sykehuset.. Jeg er så takknemlig takknemlig takknemlig❤️

Og så får jeg vite om båten han var på🤩 Nei, dette er så stort for meg at dere aner ikke!!!
Richard Johan, Frank Marton og Lars - Dere er helt fantastiske😍 

Selv takk, Reidun!

Det har vært kjekt å grave i denne slektsnøtten, den har mange elementer i seg som er spennende: flere ekteskap, underslag og på kant med loven, sjømannen som forlot land og familie, ankomst Amerika og livet der fjernt fra familie i Norge. Deler av historien har likhetstrekk med livshistorien til min egen oldefar som jeg har hatt mye glede med.

Og ikke minst er det motiverende når flere jobber sammen: En person finner noe som en annen bygger videre på. For min del hadde jeg aldri funnet alt dette alene, men når flere hoder tenker og flere øyne leter, kan man komme langt i fellesskap. Slektsforskning er kjekt 🙂

• Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lykkerus glemte jeg å skrive at jeg har fått printet ut skjema for å bestille dødsattesten og skal kontakte banken for å høre hvordan jeg kan ordne en postal Money order. Jeg er skikkelig skikkelig spent. Denne skal rammes inn på veggen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille gode deg Frank Marton.

Akkurat nå sitter jeg med en følelse av at dere har gjort at jeg er blitt kjent med oldefaren min❤️

Det at dere fantastiske mennesker har brukt tiden deres til å gjøre dette… Bare helt fantastisk❤️ Tusen tusen takk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidun - det er dette som er interessant, inspirerende og lærerikt. Det er gøy å jakte på nye detaljer som kan gi nye spor og føre til nye opplysninger. Det er artig å finne nye kilder og det er ikke minst givende å samarbeide med andre. Alle har sine styrker, kreative sider og måter å lete på. Vi lærer av hverandre og sammen kan vi komme ganske langt. Denne tråden er et godt eksempel på det.

Så er det ekstra gøy å bidra når takknemligheten er så stor. Da kan iveren etter å finne nye opplysninger tendere til det nerdete, men det lever vi godt med på dette forumet 🙂 

• Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg slutter meg 100 % til det som Frank og Lars alt har skrive. Dette har vore utruleg spennande. Og takk til Frank og Lars også frå meg, vi møtest nok igjen 🙂

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt rørt❤️

Håper på jeg møter dere en vakker dag og får gitt dere en klem🥰

Dere er i en liga for dere selv - der jeg følte meg som en rimelig bra slektsforsker, så har kunnskapen dere sitter med gjort at jeg delvis har sittet med hakeslepp, delvis med gåsehud og hele tiden med verdens største smil.

Setningen jeg har brukt mest de siste dagene er: «De er helt FANTASTISKE!!»

Igjen tusen tusen takk❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider