Gå til innhold
Arkivverket

Born som ikkje er nevnt i skifter etter foreldre.

Terje Oddvin Bruket
 Del

Recommended Posts

Har oppdaga tilfeller der born ( godt under 10 år gamle ) ikkje er nevnt i skifta etter foreldra. Dette har typisk medført tilfeller der desse ungane heller ikkje har kome med i bygdebøker, eller at dei døydde unge. Irriterande å lese i bygdebok at f. eks. ei av mine formødre truleg døydde ca. 7 år gamal. Ser for meg at årsaka kan vere at dei før skifta har blitt inkludert i annan familie, stort sett på same stad eller nært, hos nær slekt og familie. Var det reglar / praksis for slikt som kan forklara dette? Sakene eg har sett er etter år 1700 og før 1800.

Endret av Terjeoddvinbruket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvereglane var klare nok, så når det var arv å fordele skulle det mykje til for at nokon vart utelaten i eit skifte. 

Det ville vere ei alvorleg tenesteforsøming av både sorenskrivar og lensmann.

Når det ikkje var arv å fordele (buet insolvent), kan opprekning av arvingar vere ufullstendig (men pålitande for kreditorar ...)

Dersom du har konkrete døme, vil det vere enklare å drøfte meir nøyaktig.   Kan det tenkjast at du har rekna feil når du fann fram til formora?

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessutan sjølve utlodninga til arvingane som er det mest nøyaktige. Eg har sett fleire eksempel på at arvingar manglar i opprekninga i byrjinga av skiftet, men at dei er tekne med i utlodninga. Det vesentlege var jo at alle arvingane fekk det dei skulle ha.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Arvereglane var klare nok, så når det var arv å fordele skulle det mykje til for at nokon vart utelaten i eit skifte. 

Det ville vere ei alvorleg tenesteforsøming av både sorenskrivar og lensmann.

Når det ikkje var arv å fordele (buet insolvent), kan opprekning av arvingar vere ufullstendig (men pålitande for kreditorar ...)

Dersom du har konkrete døme, vil det vere enklare å drøfte meir nøyaktig.   Kan det tenkjast at du har rekna feil når du fann fram til formora?

Tusen takk om du vil hjelpe meg med den formora mi. Det er Anna i parantesen ( Myster bnr. 4  1775 skøyte til Knut Magnesson Mysterfor 40 rdl. og kår. Knut f. 1750 d. 1831 var g. 1. g. 1771 m. Anna Larsdotter Sæterdal f. om lag 1744 d. 1780.) Myster - Vaksdal Historielag. Eg meiner at ho er den same som Anna her: Anna Larsdotter Stamnes f. 1743 d. før 1751. Stamnes - Vaksdal Historielag. Far til Anna på Stamnes bnr. 7 var Lars Nilsson Øye frå Øye i Bergsdalen, f. 1712, g. 1743 Kari Olsdtr. Stamnes, f. 1717, b. Stamnes. Øyene - Vaksdal Historielag. Anna på Myster heitte Anna Larsdotter Sæterdal i kyrkjeboka då ho gifta seg. Sæterdal=Sedalen opp frå tettstaden Vaksdal i Vaksdal kommune, før 1964 Bruvik kommune. Dei på Øye i Bergsdalen hadde tett tilknytning til Sedalen. Og syster til Anna på Stamnes, ho Elen,  gifta seg med Anders Bessesson Sæterdal. Elen og Anders overtok garden på Stamnes etterkvart. Då Anna på Myster gifta seg i 1771 på Stamnes med Knut Magnesson Myster var ein av vitna Anders Øye. Denne Anders er nok Anders Bessesson Sæterdal, med adresse Øye då syster til kona, Anna gifta seg (Min teori). Reknar med at du forstår samanhengen. Mine data rundt desse folka kan du finne her: Stamtavle - terjeoddvinbruket Web Site - MyHeritage . Mogleg at det er feil at Anna på Stamnes ikkje er med i skifte og, men det er forklaringa eg har fått for mange år sidan (på at ho var død før 1751 i bygdeboka), og eg har ikkje vore i stand til å finne / lese det sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... eg forstår ikkje samanhengen heilt.  Det er vanskeleg å finne att akkurat dei personane du spør om (innimellom alle andre).

Men eg finn "1775 skøyte til Knut Magnesson for 40 rdl. og kår. Knut f. 1750 d. 1831 var g. 1. g. 1771 m. Anna Larsdtr. Sæterdal f. om lag 1744 d. 1780. "

Det er vel denne Anna du leitar etter opphav til.

Vi må starte med og truloving/vigsel (1771) - lenkje til kyrkjeboka?

og så skiftet...  har du lenkje til protokollen?  Kven er det skifte etter, og kven meiner du manglar der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner Anna var dotter til Lars Nilsson Øye som hadde Stamnes bnr. 7. Altså at Anna som gifta seg med Knut på Myster bnr.4 i 1772 og vart skriven som Anna Larsdotter Sæterdal eigentleg burde vore skriven som Anna Larsdotter Stamnes, som eg har gjort i slektstreet mitt https://www.myheritage.no/pedigree-tree-179547632-2000001/terjeoddvinbruket. Skiftet etter Lars Nilsson Øye har eg ikkje funne og lest sjølv. Andre har forklart meg at det er pga at Anna ikkje er nevnt der som er årska til at bygdebokforfattaren har erklært ho død 20 år før ho gifta seg. Finn ikkje igjen giftarmålet i 1772 no, men eg har eit kipp frå tidligare, den gongen var Stamnes sokn i Haus prestegjeld: image.png.9d8e6503ce27aeba1a824956ee89b5a2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsnittet ditt er herifrå:

Haus sokneprestembete, SAB/A-75601/H/Haa: Ministerialbok nr. A 9, 1767-1781, s. 114-115
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070508650238

Det er trulovinga som er ført inn, og så er vigselsdatoen føya til. Dei er førte under Stamnes sokn (bla fram ei side).

Året er 1771, ikkje 1772.

Det står utvilsamt "Sæterdalen".  Kva er grunnlaget for å meine at dette er feil, og at ho var frå Stamnes?

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. At det står Sæterdal heilt tydeleg er ei av årsakene til rotet. Grunnlaget er historia eg har fått servert, og at det kun er Anna Larsdotter på Stamnes, dotter til Lars Nilsson Øye frå Øye i Bergsdalen som høver. Systera vart gift Sæterdal og dei overtok garden bnr. 7 på Stamnes. Om Anna budde der då ho gifta seg kan presten ha skrive Sæterdal pga av namnet til han som eigde Stamnes bnr. 7, Anders Bessesson Sæterdal. Eller at Anna Larsdotter Stamnes budde i Sedalen (Sæterdal), hos onkelen Peder f.eks. då ho gifta seg. Anders som var vitne då Anna gifta seg var nok Anders Bessesson Sæterdal, men med adresse Øye, der far til Anna kom frå ved giftarmålet. Anders Øye skreiv presten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet etter Lars Nilsson Stamnes, 1751, er her:

Hardanger og Voss sorenskriveri, SAB/A-2501/4/4A/4Ac/L0006: Skifterettsprotokoll for sorenskriveriet, 1748-1757, s. 225b-226a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081119630229

Skiftet er mellom enkja "Kari Olsdatter" og felles born "Siur Larss." 6 år og "Elj Larsdatter" 1 år. 

Sjur fekk arv fr 1 rd 3 mk 14 2/3 sk; Eli  4 mk 15 1/3 sk (halvparten).

Dersom Lars og Kari hadde ei dotter Anne, må ho ha vore død før skiftet.  Kva er grunnlaget for å tru at dei skulle ha ei dotter Anne?

Det er teoretisk mogeleg at Lars hadde born utanfor (dvs. før) ekteskap. Dei ville ikkje ha arverett etter faren.

Når vart Lars og Kari gifte?

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Terjeoddvinbruket skrev:

Takk. At det står Sæterdal heilt tydeleg er ei av årsakene til rotet. Grunnlaget er historia eg har fått servert,...

Historier ein "får servert" held ofte ikkje.  Du treng ei betre "bortforklaring" av at Anne kom frå Sæterdal.

At det ikkje er andre "som høver", er ikkje argument for noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars og Kari truleg her (5. paret ovanfra til venstre), trulova 2.s.e. påske 1743, vigde 3.s.e.trieining.

Haus sokneprestembete, SAB/A-75601/H/Haa: Ministerialbok nr. A 5, 1733-1747, s. 133
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070508640257

Dei får ei dotter Anna døypt 24. nov. 1743 her(øvst t.v.):

Haus sokneprestembete, SAB/A-75601/H/Haa: Ministerialbok nr. A 5, 1733-1747, s. 151
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070508640274

Ho er fødd i ekteskap - og ville ha fått arv etter faren dersom ho var i live. 

Det ser ikkje ut til at det finst liste over døde/jordfesta før 1748. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innsatsen Ivar. Har jo det meste notert av det som finst. Åsaka til at eg starta tråden med den overskrifta var jo at viss Anna på Stamnes og Anna på Myster er same person så er det vanskelig å bevise, spesielt pga dette skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Terjeoddvinbruket skrev:

Takk for innsatsen Ivar. Har jo det meste notert av det som finst. Åsaka til at eg starta tråden med den overskrifta var jo at viss Anna på Stamnes og Anna på Myster er same person så er det vanskelig å bevise, spesielt pga dette skiftet.

Det er vel opptil fleire opplysningar berre i det eg leita fram, som du ikkje hadde.  Og du har vel akkurat funne ut at Anne ikkje kom frå Stamnes.

Utfordringa di vert å finne opphavet i Sætredal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Det er vel opptil fleire opplysningar berre i det eg leita fram, som du ikkje hadde.  Og du har vel akkurat funne ut at Anne ikkje kom frå Stamnes.

Utfordringa di vert å finne opphavet i Sætredal.

Eg har ikkje funne ut at Anna Larsdotter ikkje kom frå Stamnes (ikkje du heller). Anna Larsdotter Sæterdal er mi formor, og eg har hatt ho med i slektstreet frå eg begynte å lage det, for mange år sidan. Eg har ikkje klart å finne ut kven Anna Larsdotter Sæterdal er, altså foreldre og kvar ho kom frå. Ho på Stamnes passar best av alle alternativ eg har funne. Innhaldet i skiftet har eg fått vite for mange år sidan, men eg håpte at det kanskje ikkje var rett. Eg har sjølvsagt leita etter Anna Sæterdal i Sedalen, og har tenkt at kanskje hadde Lars ei til Anna på samvitet. Har sett nokre slike tilfeller. Ein med to døtrer med same namn med to mnd. aldersforskjell. Ein annan med tre døtrer med same namn med få år aldersforskjell. Desse folka "mine" i Sedalen og Bergsdalen "rak" mellom dei to dalane, Stamnesområdet og Kvitingen-området i Samnanger, pluss litt Os, Fusa og Kvam. Så det er å gå laus i kyrkjebøker frå fleire prestegjeld igjen. Alle dei nevnte personane er i slekta mi, men kun dei på Myster er forfedre. Takk igjen for innsatsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Det ser ikkje ut til at det finst liste over døde/jordfesta før 1748. 

Jaudå, det gjer det.  Den kronologiske lista (med gudstenester, innleiingar og gravfestingar) er kamuflert (indeksert) som "dagsregister".

Haus sokneprestembete, SAB/A-75601/H/Haa: Ministerialbok nr. A 5, 1733-1747, s. 143
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070508640267

Til sist i 1743

"Dom. p. Natal Christi [sundag etter jul] ...

Gravfæstet ....

Et Pigeb: fra Stamnæs navlig Anna Larsd. gl. 6 dage."

Anna Larsd. på Stamnes var altså ikkje med i skiftet etter far sin fordi ho døydde 6 dagar gammal. 

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Jaudå, det gjer det.  Den kronologiske lista (med gudstenester, innleiingar og gravfestingar) er kamuflert (indeksert) som "dagsregister".

Haus sokneprestembete, SAB/A-75601/H/Haa: Ministerialbok nr. A 5, 1733-1747, s. 143
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070508640267

Til sist i 1743

"Dom. p. Natal Christi [sundag etter jul] ...

Gravfæstet ....

Et Pigeb: fra Stamnæs navlig Anna Larsd. gl. 6 dage."

Anna Larsd. på Stamnes var altså ikkje med i skiftet etter far sin fordi ho døydde 6 dagar gammal. 

Har kome på plass i digitalarkivet og dette no, ser eg.  Det burde eg fått med meg før eg begynte å mase. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Den kronologiske lista (med gudstenester, innleiingar og gravfestingar) er kamuflert (indeksert) som "dagsregister".

10 timer siden, Terjeoddvinbruket skrev:

Har kome på plass i digitalarkivet og dette no, ser eg.  Det burde eg fått med meg før eg begynte å mase. 🙂

Det har vært i Digitalarkivet siden 2007, men som Ivar S. Ertesvåg antyder, skulle disse sidene - etter Arkivverkets egen standard - vært indekserte som "kronologisk register" og ikke som "dagsregister". Det er endret nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dette tema;

Hva var det normale for barn født utenfor ekteskap, var det automatikk i at disse ble fanget opp i skifter?

Eller var det avhengig av at faren vedkjennte seg barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dei som har engasjert seg og spesielt til Ivar som plukka fram beviset for at Anna L. på Stamnes ikkje hadde noko i aktuelt skifte å gjere, då ho døydde berre 6 dagar gamal fleire år tidligare. Eg har leita periodevis etter kven Anna Sæterdal var, foreldre og kvar ho var født. At ho hadde adresse Sæterdal då ho gifta seg er nok rett. Anders Øye som var vitne i giftarmålet mellom Anna Larsdotter Sæterdal og Knut Magnesson Myster har eg tippa var ein frå Sedalen med adresse Øye i Bergsdalen ved giftarmålet ( Anders Bessesson Sæterdal som gifta seg med syster til Anna Larsdotter Stamnes og overtok Stamnes bnr. 7 ). Vitnet var nok heller ein på Øye (Øyo) ved Stamnes frå Kalland ved Stamnes ( i slekta han og ), Anders Haldorsson Kalland -> Øyo  1708-1794. Anna L. Sæterdal var kanskje dotter til ein / ei som hadde flytta til Manger-området, sidan ingen eg veit om har funne spor etter ho i kyrkjebøker før forloving / gifting, og so har ho vore i teneste hos slekt i Sedalen ( Sæterdal ). Håpar nokon les dette og tipsar tilbake om de veit noko / finn noko. Eit hol i slektstreet som nesten ser litt rart ut med berre folk rundt som er lett å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Petter Vennemoe skrev:

Hva var det normale for barn født utenfor ekteskap, var det automatikk i at disse ble fanget opp i skifter?

Eller var det avhengig av at faren vedkjennte seg barnet?

Dette er på 1700-talet, Christian Vs Norske lov 5-2-71, 72 og 73

Uekte born hadde arverett etter mor (og morsslekta).  Det var uavhengig av kva far sa eller gjorde.   Dei skulle vere med i skifte på vanleg måte.

Dersom far tinglyste barnet som sitt ("lyste i kull og kjønn"), fekk det arverett, men halvparten av ektefødde.

Etter det eg har sett og lest, var det sjeldan fedre tinglyste uekte born.

Barn fødde "i hor" - altså at den eine eller begge foreldra var gifte med nokon annan - arva ikkje den/dei som hadde brote ekteskapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Terjeoddvinbruket skrev:

Eg har leita periodevis etter kven Anna Sæterdal var, foreldre og kvar ho var født. At ho hadde adresse Sæterdal då ho gifta seg er nok rett. [...]

Anna L. Sæterdal var kanskje dotter til ein / ei som hadde flytta til Manger-området, sidan ingen eg veit om har funne spor etter ho i kyrkjebøker før forloving / gifting, og so har ho vore i teneste hos slekt i Sedalen ( Sæterdal ).

Det er ikkje så mange kjelder der ein finn folk flest frå før 1801.  (Unnatak for gardbrukarar og soldatemne ...)

Finst det personlister (manntal) frå ekstraskatten 1762 frå dette området?  Der skulle alle over 12 år vere med, og

Anna kan ha vore gammal nok.

Anna hadde mest truleg sterkare tilknytning til "Sæterdalen" enn berre som tenestetaus.  Jamvel om det ikkje finst ein

Lars som brukar der, kan han t.d. ha vore husmann eller son/bror til ein brukar.  Anna kunne også vere stedotter til ein

brukar på garden. Då ville ho vere dotter på garden, men ha anna farsnamn.

Elles er det vel fleire "Sæterdalen"?  (ein i Fana, iallfall  -det er ikkje så langt unna). Då skulle vigsla ha vore der (presten

i soknet til brura skulle ha avgifta brudeparet måtte betale); men det kan vere avtala noko mellom prestane, som ikkje

er innført i kyrkjeboka.

Ei utfordring er det, naturlegvis,  at dei fleste familier hadde 2-3 Anna-er (15-20% av alle jenter/kvinner, somme stadar

endå meir), og gjerne ein Lars med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Det er ikkje så mange kjelder der ein finn folk flest frå før 1801.  (Unnatak for gardbrukarar og soldatemne ...)

Finst det personlister (manntal) frå ekstraskatten 1762 frå dette området?  Der skulle alle over 12 år vere med, og

Anna kan ha vore gammal nok.

Anna hadde mest truleg sterkare tilknytning til "Sæterdalen" enn berre som tenestetaus.  Jamvel om det ikkje finst ein

Lars som brukar der, kan han t.d. ha vore husmann eller son/bror til ein brukar.  Anna kunne også vere stedotter til ein

brukar på garden. Då ville ho vere dotter på garden, men ha anna farsnamn.

Elles er det vel fleire "Sæterdalen"?  (ein i Fana, iallfall  -det er ikkje så langt unna). Då skulle vigsla ha vore der (presten

i soknet til brura skulle ha avgifta brudeparet måtte betale); men det kan vere avtala noko mellom prestane, som ikkje

er innført i kyrkjeboka.

Ei utfordring er det, naturlegvis,  at dei fleste familier hadde 2-3 Anna-er (15-20% av alle jenter/kvinner, somme stadar

endå meir), og gjerne ein Lars med.

Slettar det siste eg skreiv her, som ikkje var godt for noko. Men eg har ein ny teori: Eg har skreve og tenkt at Sæterdalen i kyrkjeboka rett og slett er årsaka til rot og problem med då finne den rette Anna. Har presten eller den som skreiv Sæterdalen rett og slett gjort ein feil? Den som har skrive det inn har måtta tolka noko andre har skrive med kråkeskrift? Sæterdalen har aldri vore vanlig å bruke om Sedalen (Sjølv om alle veit at du meiner Sedalen om du skulle finne på å seie Sæterdalen),  nokre skreiv Sæterdal til etternamn i staden for Sedalen, men sidan etternamn den gongen helst var adressa ein budde på så var nok Sedalen mest brukt. Seinare har Sæterdal blitt det vanlige etternamnet til folka der.

Nær Myster og brudgomen er Eiterdalen, og der finn me Anna Larsdotter født 1744. Den Lars som er far hennar er truleg ein av 2 brødre som flytta til Løtveit. Lars med kone utan namn er nevnt i bygdeboka der med ei dotter Brita. Under dei broren Sjur med familie med meir data. Anna Larsdotter Eiterdalen fann eg her som konfirmant: Anna Larsd - Ministerialbok for Hosanger prestegjeld, Hosanger sokn 1750-1766 (1253P) - Digitalarkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg også stammer fra Knut Magnesen Myster 1750-1831 og første kona Anna Larsdatter f. 1744 d. 1780.

Ved en tilfeldighet for en stund tilbake kom jeg over et skifte på Fugledal på Osterøy som løste problemet over opphavet til Anna Larsdatter.

Det ble holdt skifte etter Anna Larsdatter sin morbror Anders Simonsen Fugledal på Osterøy i 1787. Han var barnløs:

https://www.digitalarkivet.no/sk20081114710413

Limer inn dette fra mine foreløpige slektsnotater:

Anna ble konfirmert ved Mo kirke i Hosanger prestegjeld i 1760, 16 år gammel. Hun er nevnt som arving i skiftet etter slektningen Anders Simonsen Fugledal på Osterøy i 1787. Se også skifte etter Anna Magnesdatter Søre Askeland i Eikanger skipreide den 12. august 1828. Anna var søster av Knut Magnesen Myster.

Foreldre:

Lars Johannessen Flatekvål f. 1714 d. 1774

Gift 1. gang 1744 med Brita Simonsdatter Nåmdal f. 1716 d. 1756

Gift 2. gang 1757 med Brita Monsdatter Stusdal f. 1715 d. 1798

Lars og Brita fikk kongelig bevilling til å gifte seg den 3. april 1744. Barna Anna og Knut var tvillinger. De ble hjemmedøpt 3 uker før jul i 1744, men dåpen ble stadfestet ved Mo kirke i mai 1745.

Barn:

a.       Anna f. 1744 på Flatekvål d. 1780 gift 1771 med Knut Magnesen Myster f. 1750 d. 1831. Bosted: Myster i Vaksdal

b.       Knut f. 1744 på Flatekvål d. 1829 gift 1767 med enken Inga Johannesdatter Nottveit f. 17…….Bosted: Nottveit i Modalen

c.       Simon f. 1747 d. 1751

d.       Olav f. 1749 d. 1807 gift 17…….med Anna Knutsdatter Mo f. 1749 d. 18……..Bosted: Eiterdalen i Modalen

e.       Ragnhild f. 1751, nevnt i skiftet på Fugledal i 1787

f.        Simon f. 1753 d. 1753

g.       Marta f. 1754 gift 1797 med enkemann Erik Johannessen Romarheim

h.       Johannes f. 1760 d. 1760

Brita sine foreldre:

Simon Eilevsen Øvre Helland f. 1677 d. 1737

Gift 1715 med Marta Andersdatter Nåmdal f. 1690 d. 1763

Barn:

a.       Brita f. 1716 d. 1756 gift ca. 1742 med enkemann Lars Johannessen Flatekvål f. 1714 d. 1774. Bosted: Eiterdalen i Modalen

b.       Anna f. 1718 d. før 1787 gift med Olav Straume …….., hun etterlot seg 5 barn: Sjur Olsen Straume, Anders Olsen Straume, Simon Olsen Straume, Brita Olsdatter 38 år med formynder Sjur Olsen Straume og Brita Olsdatter 30 år med formynder Sjur Straume

c.       Helga f. 1721 gift 1754 med Magne Hallvardsen Nygard f. 17…….Bosted: Nygard i Modalen 

d.       Ragnhild f. 1724 d. før 1737

e.       Eilev f. 1726 d. 1808 gift 1761 med Anna Rasmusdatter Øvre Helland f. 1744 d. 1817. Bosted: Nåmdal i Vaksdal

f.        Anders f. 1730 d. 1787 gift 1764 med Marta Monsdatter Dale f. 17………d. etter 1787…… Bosted: Fugledal på Osterøy

g.       Olav f. 1732 d. etter 1801 gift 1764 med Kari Hansdatter Nedre Helland f. 17……..d. etter 1801….Bosted: Nedre Tveito i Lindås

Det er noen feil i bygdebok for Modalen, men her er det som står under Fosse i Eiterdalen:

https://www.nb.no/items/ccb9d232c96b45405baf90106c6ecb48?page=33&searchText=bygdebok modalen

Ønsker også å legge til at Fosse i Eiterdalen er blitt brukt som seterområde. Det er en veiløs gård som ble fraflyttet for over 100 år siden, men det går sti fra E39 ved øverste gården på Romarheim. En flott tur som jeg gikk i fjor. Men her vokste uansett Anna Larsdatter Eiterdalen / Sæterdal opp.

Med vennlig hilsen

Kenneth Bratland 

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2023 den 16.33, Kenneth Bratland - Arkivverket skrev:

Hei!

Jeg også stammer fra Knut Magnesen Myster 1750-1831 og første kona Anna Larsdatter f. 1744 d. 1780.

Ved en tilfeldighet for en stund tilbake kom jeg over et skifte på Fugledal på Osterøy som løste problemet over opphavet til Anna Larsdatter.

Det ble holdt skifte etter Anna Larsdatter sin morbror Anders Simonsen Fugledal på Osterøy i 1787. Han var barnløs:

https://www.digitalarkivet.no/sk20081114710413

Limer inn dette fra mine foreløpige slektsnotater:

Anna ble konfirmert ved Mo kirke i Hosanger prestegjeld i 1760, 16 år gammel. Hun er nevnt som arving i skiftet etter slektningen Anders Simonsen Fugledal på Osterøy i 1787. Se også skifte etter Anna Magnesdatter Søre Askeland i Eikanger skipreide den 12. august 1828. Anna var søster av Knut Magnesen Myster.

Foreldre:

Lars Johannessen Flatekvål f. 1714 d. 1774

Gift 1. gang 1744 med Brita Simonsdatter Nåmdal f. 1716 d. 1756

Gift 2. gang 1757 med Brita Monsdatter Stusdal f. 1715 d. 1798

Lars og Brita fikk kongelig bevilling til å gifte seg den 3. april 1744. Barna Anna og Knut var tvillinger. De ble hjemmedøpt 3 uker før jul i 1744, men dåpen ble stadfestet ved Mo kirke i mai 1745.

Barn:

a.       Anna f. 1744 på Flatekvål d. 1780 gift 1771 med Knut Magnesen Myster f. 1750 d. 1831. Bosted: Myster i Vaksdal

b.       Knut f. 1744 på Flatekvål d. 1829 gift 1767 med enken Inga Johannesdatter Nottveit f. 17…….Bosted: Nottveit i Modalen

c.       Simon f. 1747 d. 1751

d.       Olav f. 1749 d. 1807 gift 17…….med Anna Knutsdatter Mo f. 1749 d. 18……..Bosted: Eiterdalen i Modalen

e.       Ragnhild f. 1751, nevnt i skiftet på Fugledal i 1787

f.        Simon f. 1753 d. 1753

g.       Marta f. 1754 gift 1797 med enkemann Erik Johannessen Romarheim

h.       Johannes f. 1760 d. 1760

Brita sine foreldre:

Simon Eilevsen Øvre Helland f. 1677 d. 1737

Gift 1715 med Marta Andersdatter Nåmdal f. 1690 d. 1763

Barn:

a.       Brita f. 1716 d. 1756 gift ca. 1742 med enkemann Lars Johannessen Flatekvål f. 1714 d. 1774. Bosted: Eiterdalen i Modalen

b.       Anna f. 1718 d. før 1787 gift med Olav Straume …….., hun etterlot seg 5 barn: Sjur Olsen Straume, Anders Olsen Straume, Simon Olsen Straume, Brita Olsdatter 38 år med formynder Sjur Olsen Straume og Brita Olsdatter 30 år med formynder Sjur Straume

c.       Helga f. 1721 gift 1754 med Magne Hallvardsen Nygard f. 17…….Bosted: Nygard i Modalen 

d.       Ragnhild f. 1724 d. før 1737

e.       Eilev f. 1726 d. 1808 gift 1761 med Anna Rasmusdatter Øvre Helland f. 1744 d. 1817. Bosted: Nåmdal i Vaksdal

f.        Anders f. 1730 d. 1787 gift 1764 med Marta Monsdatter Dale f. 17………d. etter 1787…… Bosted: Fugledal på Osterøy

g.       Olav f. 1732 d. etter 1801 gift 1764 med Kari Hansdatter Nedre Helland f. 17……..d. etter 1801….Bosted: Nedre Tveito i Lindås

Det er noen feil i bygdebok for Modalen, men her er det som står under Fosse i Eiterdalen:

https://www.nb.no/items/ccb9d232c96b45405baf90106c6ecb48?page=33&searchText=bygdebok modalen

Ønsker også å legge til at Fosse i Eiterdalen er blitt brukt som seterområde. Det er en veiløs gård som ble fraflyttet for over 100 år siden, men det går sti fra E39 ved øverste gården på Romarheim. En flott tur som jeg gikk i fjor. Men her vokste uansett Anna Larsdatter Eiterdalen / Sæterdal opp.

Med vennlig hilsen

Kenneth Bratland 

Tusen takk! Men Sæterdalen der inne, var nytt for meg. Eg er frå Dale, så Sedalen er berre ein plass i verda for oss. Tjukt med slekt i det området og.

Ho Marta Monsdatter Dale i Fugledalen ser ut til å leve på Eikanger i 1801, og at ho vart gift igjen med Ole Jakobsen Hole i 1788. 

Eg veit du har vore borti ei anna gåte og som eg lurer på om du har meir om. Kartveit > Valestrand > Anntun. Men det kan me kanskje ta ein annan stad?

Helsing Terje O. Bruket

Lenke til kommentar
Del på andre sider