Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til å finne dødsannonser i Sandnes, Rogaland og Askøy, Hordaland mellom 1979 og 2002.

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver fortsatt å nøste opp løse tråder i slektstreet mitt, og som alltid byr det på utfordringer når vi nærmer oss vår tid.

Jeg skulle gjerne ha funnet dødsannonser, minnesider for følgende fire personer.

Ruth Konstanse Wold, født Jacobsen 05.10.1922 - død i Sandnes, Rogaland 06.06.1993 og eller hennes ektemann Gunnar Wold 15.01.1924 - død i Sandnes 18.04.1979

og Ruths bror Birger Knut Jacobsen f. 15.08.1925 - død på Herdla i Askøy 03.12.1988 og eller hans hustru Bjørg født Alsaker 18.09.1937 - død på Herdla i Askøy 03.05.2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Bjørg født Alsaker 18.09.1937 - død på Herdla i Askøy 03.05.2002.

Dødsannonse i Hardanger Folkeblad 8.5.2002 er også fritt tilgjengelig

https://www.nb.no/items/abd0e243fe149a68f50a692a2d250853?page=15&searchText="bjørg jacobsen"

Endret av Lars Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til Kristian og Lars for god hjelp.

Jeg må åpenbart gjøre noe feil, for jeg får ingen treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg må åpenbart gjøre noe feil, for jeg får ingen treff.

Min søkemetode framgår av lenka i mitt innlegg. Ofte er ikke personene omtalt med fullt navn i dødsannonsene - her manglet Konstanse - og dessuten kan OCR-tolkinga være feil, eller navn være skrevet annerledes enn du forventer. Søkestrengen "Ruth Wold"~1 tillater null eller ett ord mellom "Ruth" og "Wold" og ville gitt treff på f.eks. "Ruth Konstance Wold" og "Ruth K. Wold".

Siden du kjenner hvor og når personene døde, kan du dessuten snevre søkene inn geografisk og kronologisk i så stor grad, at du om nødvendig kan tillate deg å søke på bare fornavn eller bare etternavn, uten å få uoverkommelig mange treff.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider