Gå til innhold
Arkivverket

Spebarn emigrerer frå Bergen til Amerika i 1902 - kan nokon hjelpe meg å finne dåpen?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Anders Rasmusson Hole f. i Breim 1870 emigrerte til USA i april 1900, frå Kjerringdal i Selje. Kona Martine Anna f.Kjøllesdal (f. 1868) kom etter med borna i april 1902.

Yngste barnet Sigurd (oppgjeven fødselsdato frå familien er 27.12.1901) ser ut til å vere fødd i Bergen, men eg er ikkje i stand til å finne dåpen.  https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000000701333

Eg har alle opplysningar eg treng om familien etter at dei kom til USA, så det er altså dåpen til Sigurd som manglar.

Alle som har ein viss minimumskunnskap i biologi og hovudrekning vil sjå at det er noko som ikkje stemmer her, og derfor er denne dåpen ekstra viktig å finne. Å reise til USA med eit udøypt barn tykkjer eg høyrest usannsynleg ut, sjølv om barnet berre er 4-5 mnd gammal, så det bør finnast ein dåp i Norge. 

Selje, Vågsøy og Davik er gjennomsøkt.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lars Kittilsen skrev:

Ikke at det bringer saken videre, men jeg legger ved originalen i forbindelse med emigrasjonen i 1902:

https://media.digitalarkivet.no/view/43601/111

Mange takk! Der er oppgjeve fødselsår 1902, men familien opererer altså med 27.12.01. Ein eventuell dåp har nok uansett vore i 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Mange takk! Der er oppgjeve fødselsår 1902, men familien opererer altså med 27.12.01. Ein eventuell dåp har nok uansett vore i 1902.

Interessant sak 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mer informasjon om Sigurd og gjerne også familien i Amerika? Når døde Sigurd, og døde han i Amerika? Tenker på evt. OBIT etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Frank Marton Pedersen skrev:

Har du mer informasjon om Sigurd og gjerne også familien i Amerika? Når døde Sigurd, og døde han i Amerika? Tenker på evt. OBIT etc

All informasjon er kjend der. Han vaks opp hos ein annan familie, og fekk deira etternamn - Sonju. Han døydde i 1986, men det finst dessverre ingen opplysningar der borte om kven som var far hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må her tenke på hjemmedåp.  Men den må ha gått videre til myndighetene siden barnet har et navn ved utreisen og må vel da ha forevist papirer på det.  I min slekt emigrerer et par med tre barn.  Ven ankomsten til USA har de fire barn.  Det yngste har navn og med opplysning født i Norge!  Noe man ikke finner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frank Marton Pedersen skrev:

Er vielsesattest til Sigurd i 1934 sjekket ut? Er far nevnt her? Vår Sigurd giftet seg med Elsie i 1934. Sigurd Sonju som giftet seg i 1941 er en annen mann.

Search for a Marriage Certificate - MACO/MOMS® (mn.gov)

Eg kan ikkje seie 100 pst sikkert svar på det. Elsie stemmer; her er det som ligg om familien på Geni - https://www.geni.com/people/Sigurd-Sonju/6000000195114488841  Der er etterkomarar, men det vil eg ikkje blande inn her, pga personvern, og dei har ingen ytterlegare informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Alvin Andreassen skrev:

Man må her tenke på hjemmedåp.  Men den må ha gått videre til myndighetene siden barnet har et navn ved utreisen og må vel da ha forevist papirer på det.  I min slekt emigrerer et par med tre barn.  Ven ankomsten til USA har de fire barn.  Det yngste har navn og med opplysning født i Norge!  Noe man ikke finner.

Interessant opplysning. Noko liknande kan gjerne tenkjast her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

Eg kan ikkje seie 100 pst sikkert svar på det. Elsie stemmer; her er det som ligg om familien på Geni - https://www.geni.com/people/Sigurd-Sonju/6000000195114488841

Siden vielsesattesten er fra 1934 vil jeg anta at foreldre er nevnt. Hadde vært interessant om info vedr. Sigurds far er blank, om Anders Hole er nevnt (som vi vet ikke kan være faren) eller om en annen mann er nevnt (noe jeg tviler litt på). 

Vielsesattesten kan bestilles.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Interessant opplysning. Noko liknande kan gjerne tenkjast her.

+ at vi kanskje må sjekke alle kirkebøkene mellom Selje og Bergen ... 🙂

Endret av Lars Kittilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frank Marton Pedersen skrev:

Siden vielsesattesten er fra 1934 vil jeg anta at foreldre er nevnt. Hadde vært interessant om info vedr. Sigurds far er blank, om Anders Hole er nevnt (som vi vet ikke kan være faren) eller om en annen mann er nevnt (noe jeg tviler litt på). 

Vielsesattesten kan bestilles.

Ved eit seinare høve er fosterfar Alfred Sonju omtala som far, men eg veit ikkje om det var ein formell adopsjon. Historien seier at Anders hadde gode ambisjonar, men at det vart vanskeleg når det kom til stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld.

Martina Hole

in the Massachusetts, U.S., Arriving Passenger and Crew Lists, 1820-1963

NameMartina Hole

GenderFemale

Arrival Age33

Birth Dateabt 1869

Departure PlaceLiverpool, England

Residence PlaceTergen

Arrival DateApr 1902

Arrival PlaceBoston, Massachusetts, USA

ShipCommonwealth

Screenshot20230602at.png

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/2779436:8745?tid=&pid=&queryId=fad46b8a2e55bb9a5c6778cb77a20fb7&_phsrc=bdu18&_phstart=successSource

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Frank Marton Pedersen said:

Sigurd Sonju

in the Web: Minnesota, U.S., Marriages from the Minnesota Official Marriage System, 1850-2019

Detail Source

NameSigurd Sonju

Marriage Date29 Sep 1934

Marriage PlaceSt. Louis, Minnesota, USA

SpouseElsie J Sandstrom

Certificate Number226-035

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/2330159:70873

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine og barn kom i 1902. Men i 1905 bodde ikke Sigurd sammen med familien.

Andrew Hole

in the Minnesota, U.S., Territorial and State Censuses, 1849-1905

NameAndrew Hole

Age35

Census Date9 Jun 1905

CountyLake

LocalityCrystal Bay

Birth LocationNorway

GenderMale

Estimated Birth Yearabt 1870

RaceWhite

Father's Birth LocationNorway

Mother's Birth LocationNorway

Line31

RollMNSC_131

970Screenshot20230602at.png

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/668546:1058?tid=&pid=&queryId=6ced0efec6c743312ad8984dc6c6d627&_phsrc=XhK19&_phstart=successSource

Endret av Anton Hagelee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

George Sonju giftet seg med Anna Bersvensen i 1908.

George Sonju

in the Web: Minnesota, U.S., Marriages from the Minnesota Official Marriage System, 1850-2019

NameGeorge Sonju

Marriage Date19 Nov 1908

Marriage PlaceSt. Louis, Minnesota, USA

SpouseAnna Bersvensen

Certificate NumberT36-080

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/2486149:70873?ssrc=pt&tid=71070716&pid=162483103810

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anton Hagelee skrev:

Martine og barn kom i 1902. Men i 1905 bodde ikke Sigurd sammen med familien.

Mange takk for nye lenker, som bekreftar opplysningane som familien gjev, men som dessverre ikkje gjev nye spor.  Som eg så vidt nemnde i forrige innlegg, er familien sin versjon at Anders på førehand lova Martine å ta til seg denne guten som sin eigen om ho tok han med til USA, men då han etter ei tid såg på trekka til guten kven som var far, greidde han det ikkje å akseptere han likevel. Sonju-familien budde i nærleiken og overtok barnet, men det var elles ikkje noka slektsmessig tilknyting til dei.

Dersom dette stemmer, er faren å finne i lokalmiljøet rundt Kjerringdal i Selje, der Martine budde, men eg finn som nemnt ingen dåp i Selje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Dersom dette stemmer, er faren å finne i lokalmiljøet rundt Kjerringdal i Selje, der Martine budde, men eg finn som nemnt ingen dåp i Selje. 

Har du funnet dem som utflyttede? Spørsmålet er om Selje er siste bosted før avreise Amerika?

Endret av Lars Kittilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er protokollen for Utflytte frå Selje 1902 - dei står ikkje der, men eg har funne mange døme på at desse listene ikkje er komplette, så det er neppe ein garanti for at dei ikkje har budd der. 

Eg har tenkt meg at det har vore ein såpass pinleg situasjon at ho har teke med seg dei tre eldre borna og reist til Bergen før fødselen, men dessverre er vi litt for seint ute for tellinga i desember 1900.

Selje sokneprestembete*, SAB/-: Ministerialbok nr. B 2, 1891-1907, s. 224
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050705031021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sett mange eksempel i forumet på at ein har funne innførsler av lutherske konfirmantar på Ancestry. Kan det finnast noko slikt i dette tilfellet, kan evt. fødsels- og dåpsdato/-stad vere innført og kven er evt. i så fall oppført som far?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje prøvt Ancestry - er lite kjend der, men blir svært glad om nokon som brukar den nettstaden kan leite for meg 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan presten ha ført noe inn i kallsboken rundt dette? Denne saken kan være noe presten personlig noterte ned, i en eller annen variant. Mon tro om det finnes en kallsbok fra denne perioden?

Endret av Frank Marton Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider