Leif Salicath Skrevet Juni 5, 2023 Del Skrevet Juni 5, 2023 Denne underskrift forekommer i en gammel postill fra 1791 og han skriver bl.a. om barna Anners, Hans, Christian og Satrine født 1788-1797. Geografisk er det meste ellers av notater i postillen i Hol / Ål i Buskerud, men barnas navn er uvanlige der (unntatt Hans) og heller ikke funnet etter omfattende søk. Siste sjangse for å komme videre er en tyding av Knudts fulle navn som jeg håper noen kan klare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juni 6, 2023 Del Skrevet Juni 6, 2023 Knudt A. Skanche https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&firstname=Knu*&lastname=Skanche~2&event_year_from=1760&event_year_to=1810 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Salicath Skrevet Juni 6, 2023 Forfatter Del Skrevet Juni 6, 2023 (endret) Suverent Kristian. Tusen takk. Dette er ganske sikkert riktig person. At han dør i 1802 passer godt med senere eiere av boken. Jeg må også forsøke å finne hans bakgrunn for det var en kostbar bok som ikke hvemsomhelst kjøpte. Nå ser jeg også flere av hans barn og sogar hans far der også. Endret Juni 6, 2023 av Leif Salicath Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Salicath Skrevet Juni 6, 2023 Forfatter Del Skrevet Juni 6, 2023 Du har hjulpet meg mange ganger og det er nesten litt frekt å spørre, men jeg trenger enda en tyding, hvis du har tid. Vedlagte side fra samme bok har utydelig skrift, men kanskje løsningen på hvem som overtok boken etter Knudt A. Skanche. Peder Asbjørnsen er nevnt, men hva skriver han? Kanskje er han fra Eiker etter Digitalarkivet. Hermo Nilsen Tufte nevnes, men kan den øvrige teksten gi mer? (Det som gjelder Thomassen er av nyere dato og kjent.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå