Gå til innhold
Arkivverket

Referat fra møte i Justisdepartementet

ÅsmundBGjerde
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker å finne et referat fra et møte som ble holdt i Justisdepartementet i 1975, med departementsansatte, eksterne eksperter samt representanter for en interessegruppe som jobbet for en lovendring. Ifølge en annen kilde skrev en av representantene for departementet et referat fra møtet. Hvordan kan jeg gå frem for å finne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn:

https://www.digitalarkivet.no/content/1144/endre-visningsnavn

Du finner kataloger over (iallfall en del) av det arkivmaterialet som justisdepartementet har avlevert oss på Arkivportalen:
https://arkivportalen.no/search/1?unitType=1000&text=justis*

Ellers så kan du enten bruke fremmøte på lesesal eller bestilling fra skjema (skjemabestilling avhenger av om materialet er klausulert eller bestillingen gjelder rettigheter, du kan lese om dette i Arkivverkets service-erklæring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Hei igjen. Møtet jeg forsøker å finne referat fra ble arrangert i Lovavdelingen 24. november 1975. Jeg vil også gjerne forsøke å finne noe korrespondanse som ble utvekslet i forkant av møtet, mellom de som ba om møtet og ansatte i Lovavdelingen. Jeg ser at det bare er deler av materialet fra Lovavdelingen som er overlevert til Arkivverket. Og når jeg ser i katalogen, blir jeg veldig usikker på om materialet jeg leter etter finnes i noen av de oppførte arkivboksene. Siden det er umulig å si hvilken boks materiale skulle ligge i, fungerer det ikke å be om digitalisering. Jeg bor i Bergen, og vil helst unngå en dyr bomtur til Oslo. Er det noen hos dere som har god kjennskap til dette materialet og kan si om det er sannsynlig om - og i så fall hvor i arkivet - jeg kan finne et møtereferat fra 1975 og korrespondanse i forkant av møtet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider