Gå til innhold
Arkivverket

En rekke tragiske hendelser?

Renate Hagen
 Del

Recommended Posts

Iver Thoresen (f.ca 1743) og Beret Arnesdatter (f.ca 1748) kom fra Vågå til Orkdal. De fikk 9 barn. Etter å ha sett på denne slekta dukket det opp en del uhell og 2 selvmord. Jeg ble nylig gjort oppmerksom på at selvmord var ulovlig fram til 1902 og at det muligens finnes noe sakspapirer på dette. Det er også en del uhell i slekta som kan være interessante å se på i tilfelle det her er snakk om arvelig depresjon. Er det noen måte å finne ut mer om disse dødsfallene? 

For ordens skyld, her er barna og noe av slekta til Iver og Beret som døde tragisk. Linker bare til deres dødsfall for å ikke overlesse innlegget:

1. Tore f.1768 Druknet 1791

2. Arne f.1771 

3. Sivert f.1774 Ferjemann, Druknet 1825. Nr.13

4. Ole f.1778 

5. Jon f.1783

6. Iver f.1787

7. Karen f.1790

8. Thore f.1797

9. Aas(te) f.1797

Edit: snek seg inn en feil.

Endret av Renate Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dødsfall i ein famile var nok meir vanleg enn uvanleg.

Oldefar min (f. 1866) var ein av tre som vart over 18 år i ein syskenflokk på 9 (f. frå 1855-1871).

To sjølvdrap i ein syskenflokk er kanskje meir uvanleg; men det kan vere snakk om tilfeldig opphopning.

Det var eit spørsmål om dei som tok livet sitt kunne gravleggast i vigsla jord.  Frå eit tidspunkt (men eg veit ikkje når)

vart det gjort ei vurdering av om dei hadde gjort det i sinnssjukdom - altså at det var eit resultat av sjukdom. I så fall

kunne dei leggast i vigsla jord.  Det var amtet/amtmannen som avgjorde dette. Det ligg truleg brev om dette både i

sokneprest-arkivet (Bjugn sokneprest) og i amtsmannsarkivet (Sør-Trøndelag/Søndre Trondhjems amt), Statsarkivet i Trondheim.

Dei andre dødsfalla finn du neppe noko meir om enn det som står i kyrkjeboka.

For Sivert d. 1867 viser du til klokkarboka (utan dødsårsaker)

Kyrkjeboka: https://www.digitalarkivet.no/kb20060519090033   (dette ser ut som "Folkemengdens bevegelse"- altså utdrag sendt til SSB; kyrkjeboka kan vere tapt)

har dødsårsaker når det er spesielle omstende ("ulykkelig hendelse eller Selvmord eller Mord ..."). Når det ikkje er nemnt noko for Sivert,

kan vi rekne med at han døydde under "vanlege" omstende, altså sjukdom som ikkje var særleg smittsam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Ivar. Da er det sokneprest-arkivet og amtmannsarkivet jeg må lete i. Dødsfall blant barn var veldig vanlig dessverre. At en eldre ferjemann drukner ville jeg også sett på som ganske normalt. Det jeg reagerte mest på, og som fikk meg på tanken, er a Sophia Gurine. Å knivstikke seg selv i magen virker som en ganske så upraktisk løsning. Det kunne være interessant å lære mer om omstendighetene rundt disse dødsfallene. 

Sivert d.1867 har jeg lenge lurt på dødsårsaken til. Han var nemlig gift med min tipptippoldemor. De fikk ingen barn sammen. 

Når det gjelder Iver som hang seg selv i 1848, så jobber jeg fortsatt med å finne ut om det er den samme Iver Sivertsen Evjen som ble dømt for tyveri i 1836. Han var 40 og ungkar når han døde. 

https://www.nb.no/items/ddad29844c4d4538030755a484c1dbcc?page=3&searchText=«Iver Sivertsen Evjen»

Lenke til kommentar
Del på andre sider