Gå til innhold
Arkivverket

Mangelfull visning av dato

Arne Reidar Jullum
 Del

Recommended Posts

Dette er vel en detalj, men irriterende nok.
Ved Detaljert personsøk etter Gunder Eriksen født 1845 i Hegra får jeg dette svaret på hans konfirmasjon:
image.thumb.png.ef0e97741dfc2cf46176c20a40a04b62.png

Ved søk i konfirmerte får jeg dette svaret:

image.thumb.png.7ca5d41fe324c4a26f6652be46d1e03e.png

Som en ser så vises konfirmasjonsdatoen komplett (1861-10-06) i søk på konfirmerte, men den vises kun med årstall i detaljert søk.

Dette er irriterende når en bruker detaljert søk og sorterer på hendelsesdato. Siden hendelsesdatoer med kun år legges sist i listen er treffene lett å overse om det er mange treff.

Dette er kun et eksempel, men jeg har observert dette mange ganger så jeg har to spørsmål.

1. Er det mulig å få sortert inn hendelsesdato på riktig sted selv om denne kun består av årstall? (Det er ikke alltid at dato er tilgjengelig.)

2. Kan dere få rettet visningen av hendelsesdato slik at denne blir komplett når både år og dato er tilstede i dataene?

Mvh
Arne Reidar Jullum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.