Mette Kisfoss Skrevet Juni 28, 2023 Del Skrevet Juni 28, 2023 Hei dere Jeg er interessert i å finne dødsårsaken til Kari Johannesdtr Ryntveit (død 10. April 1875) og hennes mann Torstein Jonsson Vegheim. (død 20.april 1875). Begge begravet 25.april 1875 i Sauherad i Telemark. De etterlot seg en sønn på 11 år, Jon Torsteinsson Vegheim. Jeg finner ikke dødsårsak i kirkebøkene, og har blitt tipset om å prøve dødsfallprotokollene. Men her får jeg ikke noe treff. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juni 28, 2023 Del Skrevet Juni 28, 2023 For Sauherad finnes disse dødsfalls- og dødsmeldingsprotokollene i Digitalarkivet: https://media.digitalarkivet.no/sk/browse?municipalities[]=0822&source_types[]=SKDP&source_types[]=SKDM Oppslag i arkivkatalogene viser at lensmannsarkivet ikke har eldre dødsfallsprotokoller, enn den ene digitaliserte fra 2001-2002. I sorenskriverarkivet finnes det dødsfallsfortegnelser tilbake til 1867. Disse er digitaliserte, men så langt ikke publisert i Digitalarkivet. Et raskt oppslag viser meg imidlertid at disse dødsfallsfortegnelsene ikke omfatter dødsårsaker. Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå