Ole Andreas Dalland Skrevet Juni 29, 2023 Del Skrevet Juni 29, 2023 La denne ut på det andre forumet uten respons, så prøver også her: https://forum.arkivverket.no/topic/322954-gamle-kister-og-initialer-på-disse/ Skulle gjerne fått bekreftet første bokstaven skrevet på den kisten som er på bildet i det innlegget. Usikker på om det kan være en "N" eller "M". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juni 30, 2023 Del Skrevet Juni 30, 2023 (endret) Nei dette er sannelig ikke godt å si. Men jeg ville satset på en «M» som første initial. Har riktignok sett noen ‹raske› N-er i håndskrift, men når man skulle gjøre seg flid og male pent, ville jeg tro at man forsøkte å være nøye. Derfor er min ‹satsing›: Ingen snål «N» med ‹ekstraschwung› i begynnelsen, men rett og slett en traust «M». Jeg kan, som alltid, ta rykende feil. Mvh Endret Juni 30, 2023 av Even Stormoen Ole Andreas Dalland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå