Gå til innhold
Arkivverket

Jeg tar en pause fra Brukerforumet etter å ha vært med her omtrent fra den spede begynnelsen.

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg har deltatt i Brukerforumet omtrent fra starten av. Jeg har fått utrolig mye god hjelp og har etter hvert kunnet hjelpe mange.

Jeg har har stor glede av å samarbeide om prosjekter som Vestlandsslekter, Fæster slekten, Balchen mm

Og jeg har lært ikke å ta alt man finner for god fisk.

Så jeg stiller av og til spørsmål ved svarene jeg får om jeg finner noe der som jeg reagerer på. Som f.eks høy alder på mora eller over 30 års sprik mellom barna. Ikke for å kritisere den som svarer ,men rett og slett for å prøve å finne ut hva som er feil. Kanskje er mors fødselsår feil, kanskje er alder ved død feil, eller kanskje vi snakker om to kull med barn.

Jeg ønsker på ingen måte å fornærme noen eller kritisere arbeidet som vedkommende har lagt ned, men i håp om å avklare hva som er rett eller galt.

Min salige morfar som har vært død i rett mange år pleide å si at de eneste dumme spørsmålene er de vi unnlater å stille. Enten fordi vi synes selv at spørsmålene kan oppfattes som dumme eller fordi vi kanskje er redd for svaret vi kan få.

Så jeg stiller de spørsmål jeg mener er rett å stille, uten annen grunn enn at jeg vil ha et oppriktig svar.

Når jeg da opplever at folk blir fornærmet over at jeg stiller spørsmål, da tenker jeg at det kanskje er på tide at jeg tar en pause fra forumene her.

Ha en god sommer alle. Lev vel og ta vare på hverandre.

• Liker 3
  • Takk 8
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune!

Gjennom mange år på Brukerforum har du brukt velvillig av din tid til å hjelpe flere inkludert undertegnede. 

Derfor ønsker jeg å takke deg for din gode hjelp og alt du har bidratt med her på Brukerforum.

Det å stille gode spørsmål og være kildekritisk er viktig. Av og til setter man opp hypoteser som man håper og tror skal stemme, men som du vet gjør det ikke alltid det. 

Derfor er det bra at man stiller spørsmål 🙂

Håper du tar deg en velfortjent sommerferie og at jeg får se deg tilbake på Brukerforum over sommeren. 

Med vennlig hilsen

Kenneth B. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en god og velfortjent pause! Jeg ser frem til å se deg tilbake igjen!

DTH

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og må få takke for all god hjelp oppgjennom åra.
Du vil  bli sakna her på forumet og håpar du er tilbake når du får "summa deg"  etter ein pause.

Ynskjer deg alt godt og velkomen tilbake når du finn det lagleg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for laget, Rune! Jeg har ikke vært så veldig tungt inne i alle dine prosjekter, men jeg har vært innom sånn "dann og vann" i trådene dine her på forumet. 

Jeg har alltid oppfattet deg som en høflig og saklig og ryddig "debattant". Vi er jo her for å hjelpe hverandre og å prøve på beste måte å gi svar på genealogiske spørsmål og utfordringer. Det er riktig og viktig å stille spørsmål, og etter flere år "her inne", har jeg også gått på en del "bommerter" underveis og det har vært noen sånne "skudd i blinde". At vi er uenige og stiller spørsmål ved ting, oppfatter jeg som sunt og som konstruktiv kritikk! 

Jeg ønsker deg en riktig god sommer! 😊  ☀️ og så håper jeg du er tilbake igjen, når og hvis du føler det er riktig for deg!

Endret av Grethe Flood
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en god sommer Rune.

Du har vært til uvurderlig hjelp for meg spesielt med Fæster og Balchen slektene.

Håper du snart er å se på forumet igjen.

Mvh

Ivar

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi snart ser deg tilbake her, Rune.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune!  Håper du snart er tilbake her 🙂  Ikke bruk tid og energi på negative folk; de har sine egne problemer ...  Du er kunnskapsrik og grei.  Det holder i lange baner for meg 🙂.  Så velkommen tilbake når som helst! 🙂  Beste hilsener Jonny 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider