Gå til innhold
Arkivverket

Hei noen som har Tilgang te Nasjonalbiblioteket så dei kan sjekke 2 dødsannonser for meg og se kva som står på dei

Erik - Nilsen
 Del

Recommended Posts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas Nes

image.png.61451bc6ab17893396107abca3f33f2d.png

Helene Nes

image.png.25a67ff967d879bdd8308f706e9d1e12.png

Endret av Lars Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sigurd Eliassen skrev:

Dødsannonse Helene Nes 1964.jpg

Dødsannonse Tomas Nes 1976.jpg

Rart at det står på Helene Nes  sin Dødsannonse Min Mor,Vår Bestemor ,Siden Torbjørg Var Moren Te Margit , Tomas Og Helene Giftet seg 13 Juni 1926 trur ikkje dei hadde noen barn i lag ,Helene er Stemor Te Margit ,Men kan hende at Margit kalte hu mor siden ,hennes ektemor døde når hu var 5-6 år i  1919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lars Johannessen skrev:

Margit Stautland var Tomas sin datter fra første ekteskap, men det har du vel fra før. Legger for ordens skyld inn det som står i Stord bygdebok 2, side 662

https://www.nb.no/items/2e6275b99d56bcbf719f8f50a7371af5?page=671&searchText="helene oldereide"

image.png.c587d6938ab29be174ba226bf79a581a.png

Ja vet det Margit er min Oldemor hu døde ett år før eg ble født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Erik - Nilsen skrev:

Rart at det står på Helene Nes  sin Dødsannonse Min Mor,Vår Bestemor ,Siden Torbjørg Var Moren Te Margit , Tomas Og Helene Giftet seg 13 Juni 1926 trur ikkje dei hadde noen barn i lag ,Helene er Stemor Te Margit ,Men kan hende at Margit kalte hu mor siden ,hennes ektemor døde når hu var 5-6 år i  1919

Dette er slett ikkje uvanleg, og Margit har nok rekna henne som mor. Generelt må ein difor vere forsiktig med å bruke dødsannonsar åleine som grunnlag i slektsforsking (f.eks. ved leiting etter nolevande slektningar) når andre kjelder ikkje er tilgjengelege.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.