Gå til innhold
Arkivverket

Amiral Alfred Berglunds etterslekt. Født 1862, død 1945.

Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etterkommere etter admiralen som kan hjelpe meg med opplysninger og bilder om Berglund slektens eldre ledd. Alfred Berglund hadde en sønn Giert Andreas Berglund, som var født i Horten 18.11.1897 og døde i Oslo 19.01.1974. Han ligger gravlagt på Ullern kirkegård. Har prøvd å finne dødsannonsen og graven, men uten å lykkes. Finner i Aftenposten opplysninger om at bisettelsen fant sted i Vestre Krematorium. Håper på litt drahjelp her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bjørn Piro skrev:

Han ligger gravlagt på Ullern kirkegård. Har prøvd å finne dødsannonsen og graven,

https://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/101561

Giert Andreas Berglund
18.11.1897 - 19.01.1974
Gravlagt: 13.08.1974
Sofie Juliane Berglund
19.12.1899 - 08.01.2002
Gravlagt: 06.05.2002
John Berglund
21.05.1934 - 28.12.2003
Gravlagt: 21.05.2004
Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant disse opplysningene i årboken for studentene fra 1916:

Giert Andreas Berglund, født 1897, overing. Oslo.

Datter: Ingeborg Sofie Berglund, gift med gårdbruker Per Schiager, Værdal. 5 barn.

Sønn: John Berglund, eksamen artium 1953. medisinsk embetseksamen , Utrecht 1962. lege. Gift 1.12.1962 med Gunnlaug Ommedal. 2 barn.

Siden John tok artium i 1953, antar jeg han er født 1933-35, så han kan jo være i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det døde en John Berglund, født 21.5.1934, i Drammen 28.12.2003. Dette kan jo være sønnen til Giert Andreas Berglund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovennevnte John f. 1934, er rett mann. I boken Norske leger 1996 (bind 1) fant jeg ham med opplysninger om 4 navngitte barn, så da skulle denne saken være løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars Kittilsen skrev:

Det finnes kanskje ikke noe bilde av graven, men i følge Slekt og Data er ikke gravstenen fjernet

Hvis man klikker på lenken i mitt tidligere innlegg så vil man få opp bilde av gravstenen(e) 😉

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider