Torbjørn Steen-Karlsen Skrevet Juli 25, 2023 Del Skrevet Juli 25, 2023 Dette finnes i lensregnskapene, sakefall 1620 for Stokke. Jeg har prøvd og oversette, men kan noen se om det jeg har skrevet er riktig. Søffren Rackeeuigen har rømbt formedelst Thijffuerier hans hostru Liffue bleff med befunden som var Nogen Kaaber Kieller, hund haffde Thagitt fra Oluff holtten, for hindis verk bleff dømbt fra huden, Landitt foruist huordt Gods dij haffde forbrøtt Till Kon: Maystt: Når på året dette skjer vet jeg ikke, men neste bruker er der allerede i september 1620. Mvh. Torbjørn. Rentekammeret inntil 1814, Reviderte regnskaper, Lensregnskaper, RA/EA-5023/R/Rb/Rbo/L0005: Tønsberg len, 1618-1621 https://media.digitalarkivet.no/view/76593/163 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juli 31, 2023 Del Skrevet Juli 31, 2023 Mitt forslag (med bare små endringer): Søffren Rackeeuigen hen rømbt formedelst Thijffuerie hans hostru Liffue bleff med befunden som war Nogen Kaaber Kieller, hund haffde Thagidt fra Oluff holtten, for hindis werch bleff dømbt fra huden, Landitt foruist huadt Gods dij haffde forbrøett Thill Kong: Maÿtt: Torbjørn Steen-Karlsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå