Gå til innhold
Arkivverket

Hvem var Eli Gulsdatter Nerdalen fra Sigdal gift med?

Stine Holmen
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg har to forskjellige opplysninger om (Ringnes-ætt) Eli Gulsdatter datter av Gul Andersson.  Og trenger hjelp til å få dette korrekt. 
Alt 1. gift med Fredrik Guttormsen Sønsteby . De hadde barna  1)Klemet. 2) Ole d.e. Gm Ingrid Kittilsdatter. *3) Ole d.y gm Helga Gulbrandsdatter Åsland. 4) Gunhild gm Kristoffer Lundesgarden 5) nndatter gm Jon Land.

*Og Ole d.y og Helga Gudbrand.dtr Åsland. Fikk barna : Ole, Anne, Kari, Guttorm, Gunbjør og Gul. 

Alt 2) gift med Fredrik Olssen. De fikk barna 1) Pål 2) Klemet 3) Ola d.e 4)Ivar, bodde på Leknes. 5)Ola dy gm enke Ingri Kittilsdatter. Sorteberg 6) Eli gm Kristoffer Lundesgarden 

Takknemlig om noen kan gi rette opplysninger. Jeg er spesielt interessert da jeg mener at mine aner er datteren Anne med foreldre Ole Sønsteby gm Helge Gulbrandsdatter Åsland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for linker. Ja, jeg har sett dette på Geni, men finner andre opplysninger også. Derfor undrer jeg om hva som er korrekt. 
kan man stole helt på Geni og denne anerekken her ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er også redd for å stole på Geni her. Derfor undret jeg, siden det er Ringnes-ætt, om kanskje noen hadde korrekte opplysninger. Jeg vil jo gjerne ha dette korrekt. 

Etter det jeg har: 

1)Gudulf Andersson Ringnes ca 1490-1541 og Guri Narvesdatter Kopseng hadde fem barn. Bla sønnen, 2) Anders Gudulfsen, som var i Nerdalen i Sigdag 1565. Anders sin bror Olav gm Sigrid Gunnarsdatter, hadde Ringnes.

Anders sin sønn het : 3) Gul Andersen Nerdalen og en datter av Anders, Ingebjørg Andersdatter er også nevnt med eiermarkedet i Ringnes. 

Gul Andersen hadde en datter:4) Eli Gulsdatter som da var gift med Fredrik Olsen Sønsteby eller Fredrik Guttormsen?????Ca 1560-1640?

Fredrik og Eli fikk Seks barn: 1)Klemet, 2)Ole gm Ingrid Kittilsdatter, 3)Ole dy gm Helga Gulbrandsdatter Åsland, 4)Gunhild gm Kristoffer Lundes?, 5)en datter, 6)Pål

Men jeg skulle så gjerne ha dette korrekt ettersom det fremkommer flere «versjoner». 
mvh Stine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider