Gå til innhold
Arkivverket

Innsending av transkribert materiell og feil på opplasting av xlsx filer.

Rolf Hestetræet
 Del

Recommended Posts

Hei.

Sendte inn noen filer som jeg har transkribert på mail som er gjort mange ganger før men fikk svar at denne løsningen ikke kan brukes mer. Gikk inn på linken og fylte ut relevant informasjon og kom til punktet last opp vedlegg. I følge beskrivelsen så skal man kunne velge ulike filtyper og deriblant xlsx som mine filer er, og jeg trykket på last opp vedlegg men får da ikke valgt disse filene. Er ikke noe begrensning på tilgangen til disse filene i systemet og lurer på om det er noe galt med løsningen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være mulig å laste opp Excel-filer. Men hvis du ikke får dette til kan du bruke lenken til epost som vist i vedlegget. 

Capture 2023-08-17 at 13.46.30.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet, men løste det ved å velge visning av "alle filer"  (standard var "vis støttede filtyper").

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ketil Firing Hanssen skrev:

Jeg hadde samme problemet, men løste det ved å velge visning av "alle filer"  (standard var "vis støttede filtyper").

Takk.

Har visning av alle filer her og alle vises og kan velge de fleste som pdf, bildefiler og xls som er den gamle standarden i Excel frem til 2007. Filene jeg skal velge er xlsx som er standarden Excel bruker fra 2007 og i følge beskrivelsen nederst skal virke. Hvilke filformat er det du lastet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.