Gå til innhold
Arkivverket

Kven var far til Sjur Andersson Holsæter fra Årdal ? Står «bom fast» her……

Odd Tore Moen
 Del

Recommended Posts

Hei, Eg holder på med slektsforskning og har brukt alt av kjelder på nettet og diverse slektsprogram. Har brukt kjeldene Årdal i Sogn bygd og ætter samt bygdebok Årdal bind III. Finner ikkje gode svar her.

Hovudpersonen er Sjur Andersson Holsæter fødd 1714 og død 1773 i Årdal kommune. Han er min direkte ane 8.generasjon. I bygdeboka står det at Sjur Holsæter er den fyrste me veit om på plassen Øvre Gjerde under Holsæter.

Kona og borna har eg god kontroll på.

Det store spørsmålet er :

Kven var mor og far til Sjur Andersson Holsæter ? Kjeldene ute på nettet spriker,men mor til Sjur kan mogeleg vera ei «Marita Sjursdatter Natvik» (1689-1725)

Far kan vera ein «Anders Ådnesson Natvik»

Dei gifte seg i 1712.

Men i bygdeboka Årdal 3 så står det at ekteparet fekk tre born (Arne,Marita og Roland) Altså ingenting om Sjur Holsæter.

I eit anna kjeldematerial Geni.com så står det å lesa at far til Sjur Andersson Holsæter kan vera ein «Anders Andersson Heiberg».

Eg er veldig usikker no,og kan ikkje gå vidare i slekstgranskinga før eg er meir trygg på kjeldene. Er det nokon som kan hjelpe meg her ? Då blir eg veldig glad !

vh

Odd Tore Moen

IMG_1926.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Odd Tore Moen skrev:

Men i bygdeboka Årdal 3 så står det at ekteparet fekk tre born (Arne,Marita og Roland)

Samme foreldre som fikk Siur i 1714.

https://www.familysearch.org/search/record/results?count=20&q.anyPlace=Norway&q.birthLikeDate.from=1700&q.birthLikeDate.to=1730&q.birthLikePlace=Sogn%2C Sogn og Fjordane%2C Norway&q.fatherGivenName=anders&q.fatherSurname=svant*&q.recordCountry=Norway7

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:NHTD-H5P

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sven !

Takk for interessant link !

Men,her står det at far heiter Anders Svant… Men,denne Anders Svant i FamilySearch - dette må vel vera Anders Ådnesson Natvik gift med Marite Sjursdotter i 1712 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Odd Tore Moen said:

Hei Sven !

Takk for interessant link !

Men,her står det at far heiter Anders Svant… Men,denne Anders Svant i FamilySearch - dette må vel vera Anders Ådnesson Natvik gift med Marite Sjursdotter i 1712 ?

Det står ikke Anders Svant.., men Anders paa Svaets Søn Siur

Lærdal sokneprestembete, SAB/A-81201: Ministerialbok nr. A 1, 1711-1752, s. 6
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070514610603

image.png.63f7f994902d3987660102d923ef13d3.png

Sva ligger bare noen hundre meter vest for Natvig

image.png.002c708941c11df7656b86d85fa2f4dc.png

Endret av Matthias Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Matthias Kolberg skrev:

Det står ikke Anders Svant.., men Anders paa Svaets Søn Siur

Lærdal sokneprestembete, SAB/A-81201: Ministerialbok nr. A 1, 1711-1752, s. 6
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070514610603

og... faddrane er frå Tynjum og frå Fleskheller (og nokre utan gardsnamn nemnt).

Det er minst ein buplass Sva til i Lærdal prestegjeld; i Vinddalen (det kan vere fleire).

Fleskheller ligg innafor på vegen til Lærdalsøyri og presten; begge ligg i Hauge sokn.

Dette er ein dåp der dåpsfølgjet har kome til presten på ein kvardag.

Dersom barnet kom frå Sva i Natvik/Årdal, ville dei hatt med seg faddrar derifrå.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Matthias !

Du verden,detta var nyttig informasjon !

Er me sikre på at Sjur Andersson Holsæter er son til «Anders på Svaets»?

Eg sit med Jon Laberg si ættebok frå Årdal,og side 210 omfattar plassen «Sva».

Det står ikkje noko om «Anders på Sva»eller Anders Ådnesson Natvik her.

I bygdeboka Årdal bind 3 side 79 er heller ikkje desse personane namngjevne under «Sva» på Natvik.

Men bygdaboka Årdal bind 3 side 84 fortel om Anders Ådnesson Natvik og Marita Sjursdotter under Natvik.

Her står ikkje Sjur Andersson Holsæter oppført som familiemedlem (born).

Er Anders Ådnesson Natvik personen «Anders på Svaet» ? 

Takk for engasjement her . Set veldig pris på dette .

vh

Odd Tore Moen

Endret av Odd Tore Moen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

og... faddrane er frå Tynjum og frå Fleskheller (og nokre utan gardsnamn nemnt).

Det er minst ein buplass Sva til i Lærdal prestegjeld; i Vinddalen (det kan vere fleire).

Fleskheller ligg innafor på vegen til Lærdalsøyri og presten; begge ligg i Hauge sokn.

Dersom barnet kom frå Sva i Natvik/Årdal, ville dei hatt med seg faddrar derifrå.

Kan det vera at «Sva» ligger andre plassar i Sogn då ? Er det mogeleg at Sjur Andersson Holsæter ikkje kjem frå Natvik i Årdal kommune ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Odd Tore Moen skrev:

Kan det vera at «Sva» ligger andre plassar i Sogn då ? Er det mogeleg at Sjur Andersson Holsæter ikkje kjem frå Natvik i Årdal kommune ?

Sidan sonen vart døypt i Lærdal, budde nok "Anders paa Svaet"  i Lærdal prestegjeld (som i 1714 var sokna Tynjum, Borgund, Hauge og Årdal).

Men det var tydelegvis meir enn éin buplass som vart kalla Sva, og Sva i Nativk/Årdal er ikkje den mest trulege.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar , Takk for oppføgjing !

set veldig pris på detta.

Eg referera til Årdal bygdebok bind 3 og Ætteboka i Årdal som Laberg har skrivet.

Utan å repetera for mykje av meg sjølv,så står ikkje Sjur Andersson Holsæter nemnt nokon plassar. Eg treffer på Geni og My heritage at ein «Anders Andersson Ørbech kan vera faren ? Men, i ærtteboka til Jon Laberg er ikkje dette mykje sannsynleg Men,kor pålitelege er desse kjeldene ?Eg er veldig veldig usikker på kven som er mor og far til Sjur Andersson Holsæter. 

Endret av Odd Tore Moen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Geni og My heritage er ikkje kjelder. Ikkje bygdeboka heller.  Dei kan ha tilvisingar til kjelder - men ofte manglar det også.

Opplysningane der bygger på tolking av kjelder (inkludert mistyding og feillesing, som du har sett her med "Anders Svant").

Når opplysningar er uklare eller manglar, fell mange for freistinga å tøye dei litt.

"Din" Sjur (på Holsæter) kan ha kome frå ei anna bygd.

Det er ikkje sikkert at kyrkjeboka der finst lenger - eller at presten førte inn alle dåpsborn.

Både Sjur og Anders var vanlege namn.

Korleis veit du at han var fødd i 1714?

Det er så enkelt som at før 1800 er kjeldene mangelfulle.

Det er langt meir sannsynleg at du ikkje kan finne ut av dette enn at du kan. Men du kan også vere heldig og finne noko ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for engsjement.

Min slektning og avdøde A Moen har gjort ein god jobb med slektsforskninga. Men,sjølv han måtte kapitulera angåande foreldra til Sjur Andersson Holsæter. Me har trygge kjelder og lokalhistorien til Laberg i bygdebøker/ætter om at Sjur Andersson Holsæter er far til blanta anna «vår» Ola Sjurson Holsæter. Sjur Andersson Holsæter var den fyrste me veit om på plassen Øvre Gjerde under Holsæter.

men,kven var foreldra til Sjur Andersson Holsæter er det store spørsmålet

vh

odd Tore 

IMG_1925.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Først: Geni og My heritage er ikkje kjelder. Ikkje bygdeboka heller.  Dei kan ha tilvisingar til kjelder - men ofte manglar det også.

Opplysningane der bygger på tolking av kjelder (inkludert mistyding og feillesing, som du har sett her med "Anders Svant").

Når opplysningar er uklare eller manglar, fell mange for freistinga å tøye dei litt.

"Din" Sjur (på Holsæter) kan ha kome frå ei anna bygd.

Det er ikkje sikkert at kyrkjeboka der finst lenger - eller at presten førte inn alle dåpsborn.

Både Sjur og Anders var vanlege namn.

Korleis veit du at han var fødd i 1714?

Det er så enkelt som at før 1800 er kjeldene mangelfulle.

Det er langt meir sannsynleg at du ikkje kan finne ut av dette enn at du kan. Men du kan også vere heldig og finne noko ...

IMG_1925.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ivar S. Ertesvåg said:

barna som er nevnt i bygdeboka på Natvik er i alle fall alle barn av Anders Svaet, som Sven viste til ovenfor:

Arne døpt 22.5.1712, Roland 11.2.1720 i tillegg til en Elen 13.6.1724 og altså Siur 1.2.1714

og jeg finner også Marite 13.3.1718, når jeg justerer søket.

Det er selvsagt mulig at de ikke har noe med Natvik å gjøre i det hele tatt. Det står bare Svaet i de oppslagene jeg har gjort i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Odd Tore Moen said:

Hei, Eg holder på med slektsforskning og har brukt alt av kjelder på nettet og diverse slektsprogram. Har brukt kjeldene Årdal i Sogn bygd og ætter samt bygdebok Årdal bind III. Finner ikkje gode svar her.

Hovudpersonen er Sjur Andersson Holsæter fødd 1714 og død 1773 i Årdal kommune. Han er min direkte ane 8.generasjon. I bygdeboka står det at Sjur Holsæter er den fyrste me veit om på plassen Øvre Gjerde under Holsæter.

Kona og borna har eg god kontroll på.

Det store spørsmålet er :

Kven var mor og far til Sjur Andersson Holsæter ? Kjeldene ute på nettet spriker,men mor til Sjur kan mogeleg vera ei «Marita Sjursdatter Natvik» (1689-1725)

Far kan vera ein «Anders Ådnesson Natvik»

Dei gifte seg i 1712.

Men i bygdeboka Årdal 3 så står det at ekteparet fekk tre born (Arne,Marita og Roland) Altså ingenting om Sjur Holsæter.

I eit anna kjeldematerial Geni.com så står det å lesa at far til Sjur Andersson Holsæter kan vera ein «Anders Andersson Heiberg».

Eg er veldig usikker no,og kan ikkje gå vidare i slekstgranskinga før eg er meir trygg på kjeldene. Er det nokon som kan hjelpe meg her ? Då blir eg veldig glad !

vh

Odd Tore Moen

IMG_1926.jpeg

Men kan dette vera tenkjeleg:

Første son er kalla Arne - etter farfar.

Andre son er kalla Roland. Er han oppkalla? Ikkje etter morfar - for han heiter Sjur.

Og det er heile 6 år mellom første og andre barn.

Kan det vera at det er ein Sjur - oppkalla etter mofar - her ein plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jostein Stokke skrev:

Men kan dette vera tenkjeleg:

Første son er kalla Arne - etter farfar.

Andre son er kalla Roland. Er han oppkalla? Ikkje etter morfar - for han heiter Sjur.

Og det er heile 6 år mellom første og andre barn.

Kan det vera at det er ein Sjur - oppkalla etter mofar - her ein plass?

Takk Jostein,men blei litt forvirra no 🙂

Sven har funnet at

Arne døpt 22.5.1712, Roland 11.2.1720 i tillegg til en Elen 13.6.1724 og altså Siur 1.2.1714

Han finner også Marite 13.3.1718, (myfamilysearch)

Endret av Odd Tore Moen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dikka !

Takk for god interesse vedrørande Sjur Andreasson Holsæter ,Eg set veldig pris på dette.

Foreløpig kan me vel konkludera :

Far til Sjur er Anders paa Sva (Svaet)

Faren til Sjur står også oppførd i ættebok/bygdebok som Anders Ådnesson Natvik

Mor til Sjur er Marite Sjursdatter

Sjur sine sysken er :

Arne 22.5.1712

Marita 13.3.1718

Roland 11.2.1720

Elen 13.6.1724

Kva seier panelet her ?

Kan eg med tryggheit bruka dette i slektsboka då denne blir publisert for slekt og vener på nyåret.

Dette er ein skikkeleg «hake».

Det er vel heller ikkje lett å finna foreldra til Ander Svaet/ «paa Sva» ?

Likeeins hans kone Marite Sjursdatter?

Denne generasjonen i slekta er ein «hard nøtt».

Takk for god hjelp så langt 🙏

vh

odd Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det same har eg ført opp i mine notatar Odd Tore.

Kanskje er det Anders som er nemnd som dreng på Asperheim i 1701. I så tilfelle var han fødd i Luster og var 14 år i 1701.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit Siursdatter begraves 36 år gammel i Årdal 2. søndag etter trinitatis 1725.

Men det står ikke hvor hun bodde.

Nederst til høyre

Lærdal sokneprestembete, SAB/A-81201: Ministerialbok nr. A 1, 1711-1752, s. 35
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070514610632

Foreløpig har jeg ikke sett noe som knytter familien til Natvik.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Terje Tandsether skrev:

Se også denne gamle debatten fra 2011, spesielt svar fra Knut Bryn 1. september 2011:

Hei Terje !

Millionar takk 😊- Der fekk eg plutseleg litt av puslespelet i saman !

No skal eg gå vidare til Ætteboka frå Luster kommune. Tar meg ein tur til Biblioteket ein av dagane. Takk 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arne Natvik skrev:

Kanskje er det Anders som er nemnd som dreng på Asperheim i 1701. I så tilfelle var han fødd i Luster og var 14 år i 1701.

Det kan stemma Arne !

Når du ser på tråden til Lars E Øyane frå 2011,så kan det hende at ein finner dei opplysningane i Ætteboka frå Luster. Denne Anders me er på leit etter kjem frå Luster sannsynlegvis ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Matthias Kolberg skrev:

Marit Siursdatter begraves 36 år gammel i Årdal 2. søndag etter trinitatis 1725.

Men det står ikke hvor hun bodde.

Nederst til høyre

Lærdal sokneprestembete, SAB/A-81201: Ministerialbok nr. A 1, 1711-1752, s. 35
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070514610632

Foreløpig har jeg ikke sett noe som knytter familien til Natvik.

Tusen takk for bidraget ditt Matthias !

Eg er særs takksam for alle innspel her.

Detta er gull 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Odd Tore Moen skrev:

Det kan stemma Arne !

Når du ser på tråden til Lars E Øyane frå 2011,så kan det hende at ein finner dei opplysningane i Ætteboka frå Luster. Denne Anders me er på leit etter kjem frå Luster sannsynlegvis ! 

@Arne Natvik i kva bygdebok/ættebok finn du opplysningar om Anders som er nemnd som dreng på Asperheim i 1701 ?

Er det Laberg si ættebok,Årdal sine bind eller frå Luster ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd Tore !

Når Arne Natvik nevner 1701, så er det Manntalet i Norge han referer til. Ikkje noko kyrkjebok og eller bygdabok.

https://www.digitalarkivet.no/view/206/pc00000000630312

Kvifor Arne hevdar at Anders på 14 år er født i Luster, må Arne sjølv svara på.

____

Ellers så bør du nok lesa innlegget til Ivar S. Ertesvåg ein gang til,  der han gjer innfo om kva ei kjelde er.
Det er ikkje utan grunn at Ivar no har 7,1 k, det vil seia minst 7.100 innlegg her i DA sidan 2011.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Arne Natvik skrev:

Drengen Anders på Asperheim  ("Asprim") i 1701 er ei mistyding.  Sånn det er ført, høyrer han ("Anders Arnes. 14 føed i Lyster")

til på Natvik og er dreng for Ellend Ørbech. Bølgjestreken til venstre for drengenamna byrjar under "Natvigen" og alle fire skal lesast dit.

https://www.digitalarkivet.no/ft10041010274070

Ole på "Asprim" hadde tre søner og ingen drengar.

Drengar kunne ha ei nokså laus tilknytning til garden.

Men det var også to husmenn på Natvik i 1701: "Knud Anders. 60" med son "Anders Knuds. 14"

og på "Bermol under Natvig", Siur Anders. 64 med drengen Johans Erichs. føed i sognet"

Husmenn m.m. kjem i eiga liste etter bøndene:

(2. og 3. nedanfrå til venstre:) https://www.digitalarkivet.no/ft10041010274073

Det er ført endå ein husmann på "Bermaal" 3 linjer over også, utan at det er sagt høyre til Natvik. (Fleire plassar med dette namnet?)

For ordens skuld oppgjev eksaminasjonsprotokollen for matrikkelutkastet 1723 at det var

(berre)  éin husmann under Natvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider