Gå til innhold
Arkivverket

Registreringskort

Jan Sverre Tronsmoen
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg har fått beskjed fra Statens vegvesen, Bergen trafikkstasjon at dere har registreringskort for biler. Her er opprinnelig forespørsel:

Håper dere kan bistå her. På forhånd takk!

Hei.

Alle eldre registerkort med eierhistorikk er sendt til statsarkivet i Bergen.

Ta kontakt der.

https://www.arkivverket.no/om-oss/besok-oss/statsarkivet-i-bergen

Med hilsen

Brukertjenester Vest

Statens vegvesen,
Telefon: 22073000

www.vegvesen.no

Fra: svtrons@online.no <svtrons@online.no>
Sendt: fredag 25. august 2023 15:01
Til: Firmapost <Firmapost@vegvesen.no>
Emne: Bergen trafikkstasjon

Hei

Jeg har blitt videresendt til dere fra «Brukerstøtte@vegvesen.no» for å finne ut informasjon om en Citroën ambulanse. Her er teksten:

For å søke i våre registre må vi ha understellsnummer eller registreringsnummer.

For registreringshistorikk på SN-50684 skal denne finnes ved Bergen trafikkstasjon. Send mail til firmapost@vegvesen.no mrk emnefeltet med Bergen trafikkstasjon

Her er bakgrunnen for spørsmålet:

Jeg arbeider med et prosjekt der kartlegging av Citroën ambulanser som har vært i bruk i Norge er tema. Det er tenkt at arbeidet vil publiseres i en artikkel, som Citroënklubben skal bruke knyttet til sitt 40-årsjubileum i neste år.

Det er så langt 28 Citroën ambulanser jeg har klart å spore oppgjennom aviser med mer. Noen av bilene mangler jeg en del informasjon om og håper Statens Vegvesen ved Bergen trafikkstasjon kan hjelpe med:

Registreringsnummer SN-50684 er en Citroen 250CD Ambulanse. Trolig registrert første gang i 1973. SN betyr vel at den ble registrert i Bergen første gang.

• Eier/-e før ca. 1980 er ukjent og jeg håper Trafikkstasjonen i Bergen kan bidra her.
  • 1979/80: Eier Endre Støa, Hokksund. Støa kjenner jeg så han har verifisert dette.
  • Ca. 1982/83: Ny eier Svein Hunstadbråten. Hunstadbråten er dessverre død, men Støa har verifisert han som eier et par års tid.
  • Etter hvert havnet bilen hos Egil Lande i Kongsberg. Jeg har snakket med Lande som har verifisert dette.

Dersom det finnes muligheter for å få datoer for alle eierskifter er det svært interessant.

Jeg håper noen hos dere kan hjelpe til med opplysninger om denne bilen. Eventuelt henvise til andre som kan vite noe om disse bilene.

På forhånd takk!

Vennlig hilsen

Jan Sverre Tronsmoen

svtrons@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...