Gå til innhold
Arkivverket

Flyktninger frå Petsamo (Petsjenga) (Fiskerhalvøya) til Finnmark og vidare til Troms og Nordland under Vinterkrigen

TARALD SELDAL
 Del

Recommended Posts

Hei

KOLANORDMENN
Eg arbeider med å få oversikt over familiar som busette seg på Fiskerhalvøya på Kola frå 1870 og fram til Stalintida då Kolanordmenn og den finske befolkninga i Petsamo vart utsett for forfølging, forvisning, tvangsarbeid, sveltedøden og vilkårlige hennrettinger. Mykje har eg funne i Morten Jentoft si bok "De som dro østover".

Kor kan eg finne arkiv over dei som flykta frå Petsamo til Norge under Vinterkrigen ved årsskiftet 1939/1940? Eg er særleg interessert i kven som kom til Narvik i januar/februar 1940.
Det var politimesteren i Narvik som hadde ansvar for å plassere finske flyktninger fra mottaket i Hammerfest til kommuner i Troms, Nordland og Trøndelag.

Er det nokre som kjenner til Juho Aunola, kona Maria Johanna og Maria Johanna si dotter Randi (f.1916 i Lyngen). Fleire av halvsøskena til Randi vart født i Petsamo og nokre av brørne deltok som partisaner i kampene mot Nazi-Tyskland.

I 1920 er Juho (Johan), Maria Johanna og Randi å finne på Mehavnsletten i Gamvik. I 1932 vart Randi konfirmert i Kirkenes.
Juha og Maria Johanna er begge gravlagt i Rantsila i Finland.

Helsing
Tarald Seldal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved søk på Arkivportalen får jeg treff i følgende arkiv:

https://www.arkivportalen.no/contributor/no-a1450-01000000041974?ins=RA

Fellesutvalget for finske flyktninger. 

Det står blant annet at arkivet til Fellesutvalget har gått inn som en egen serie i Politikontoret Ps arkiv. Arkivet inneholder for det meste skjema innhentet i forbindelse med spørsmål om innkvartering av finske barn. Man finner imidlertid også utvalgets korrespondanse med ulike politkamre og referat fra utvalgets møter samt regnskap.

RA/S-2220 - Justisdepartementet, Politikontor P, serie La - Fellesutvalget for finske flyktninger

Lenke til arkivkatalogen: https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-01000003362755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mykje god informasjon !

Dottera Randi Wasmuth (1916-1982) skal ha komt til Narvik i 1940 nokre månader før krigsutbrottet 9/4-1940. Ho gifta seg Narvik i 1943.
Når Johan Aunola mista huset på tvangsauksjon i Kirkenes i 1929/1930 flytte familien til Pestamo i dåverande Finland, der tre av Randi sine halvsysken vart født.

No gjenstår det å sjå om Randi som i 1940 var 24 år gammal, var blant dei flyktningane frå Petsamo i Finland som kom til Narvik i 1940. Det var politimesteren i Narvik som hadde ansvar for å plassere finske flyktningar frå mottaket i Hammerfest til kommunar i Troms, Nordland og Trøndelag.

Den dramatiske historia til Randi si farsslekt kan ein lese om i Morten Jentoft si bok om Kolanordmennene med tittelen "De som dro østover".

Helsing
Tarald Seldal

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider