Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg har tidligere vært i kontakt med Arkivverket for å høre om tilgang til kopibøkene B L0041 og 0042 i arkiv S-3412. Svaret jeg fikk var at disse var tilgjengelig på lesesalen. Men da jeg skulle bestille materialet for å komme til Statsarkivet på fredag, ser jeg at det står følgende tekst på de to kopibøkene: "Sperret pga fysisk tilstand - 13 - 0 år."

Vil det si at det ikke er mulig for meg å bestille disse for å se gjennom? 

Det er i først og fremst kopi av et brev til Skabo jeg er på jakt etter, og datert ca 3. desember 1883.

Riksarkivet har stengt på fredager:

https://www.arkivverket.no/om-oss/besok-oss/riksarkivet-og-statsarkivet-i-oslo

Så med mindre du har skaffa deg en spesiell avtale, så må du besøke dem en annen dag. 

Såvidt jeg kan se får du bestilt trass i restriksjonen, da skulle det være opp til Arkivverket å sjekke bestillinga og gi beskjed om du ikke kan få den ut på lesesal. Legg gjerne inn en beskjed i notatet om at de må kontakte deg om du ikke får den ut på lesesal - så blir de oppmerksom på restriksjonsvurderinga når de leser bestillinga(og kan vurdere en alternativ løsning).

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.