Gå til innhold
Arkivverket

Skifte Vinje 29. juli 1741, arvinger etter Halvor Bjørnsen Qvammen og arveloven den gang da.

Åsbjørg Susort
 Del

Recommended Posts

Telemark fylke, Skifteprotokoll nr. 6 (1740-1743), Skifteprotokollside, Side 118b-119a

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090115660122

Skiftet nevner enka «Sigri Andersdaatter» som arving.

Ellers er det søsken og halvsøsken av foreldra, Bjørn Pedersen Setberg Vaa og Asgjerd Halvorsdatter frå Rui i Åmotsdalen, som står som arvingar.

Halvor sin bror Ledvor Bjørnsen dør uten livsarvingar og skiftet etter  han 14. okt. 1767 viser at Halvor hadde 3 sønner og 2 døtre. Skulle ikkje dei hatt arv etter far sin då han døde?

Telemark fylke, Skifteprotokoll nr. 10 (1759-1768), Skifteprotokollside, Side 760b-761a

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090116610774

Eg er på leit etter arveloven som gjeld på 1700-talet, men linken eg har går til «Det humanistiske fakultet» og den sida er borte vekk…:

https://www.hf.uio.no/iakh/forskning/prosjekter/tingbok/kilder/chr5web/chr5_05_02.html

Endret av Åsbjørg Susort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvor sin far hadde også ein eldre halvbror som ikkje er nevnt. det kan komme av at hans sønn også var død allerede i 1691. Han hadde barnebarn som fortsatt levde, men det var kanskje for langt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fått ein stadig sterkere mistanke om at eg har feil Bjørn som far til Ledvor og søskena hans...

Spørsmålet om eldste halvbror og hans etterkommere som "mangler" i skiftet etter Halvor Bjørnsen finn eg kanskje svar på hvis eg kan finne lovboka som eg trur finnest på nb.no, men som eg ikkje finn igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvelova du leitar etter er her: https://www.hf.uio.no/iakh/tjenester/kunnskap/samlinger/tingbok/lover-reskripter/chr5web/chr5_05_02.html

eller litt oppover i katalogtreet:  https://www.hf.uio.no/iakh/tjenester/kunnskap/samlinger/tingbok/lover-reskripter/chr5web/

Eg forstår deg sånn at Halvor sine foreldre er døde før Halvor, at han ikkje hadde sysken (i live, eller døde med born etter seg)

medan nokre av foreldre-syskena (heil og halv) lever og nokre er døde med barn etter seg.

Arvegongen var om lag som i dag, med nokre avvik:

- kvinner får halvparten så mykje som menn

- uekte born får halv arv frå mor, ingenting frå far

- om ein syskenflokk: "Ere disse ej til, da arve deris Børn, saasom de alle vare Sødskinde",

Arven rekk "til syvende Mand"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Eg forstår deg sånn at Halvor sine foreldre er døde før Halvor, at han ikkje hadde sysken (i live, eller døde med born etter seg)

Takk!

Faren har eg funne gravlagt 22. jan 1730 og eg trudde Halvor hadde både barn og søsken ref. skifte etter Ledvor Bjørnsen Øen som altså har ein bror Halvor. Nå trur eg at dette kanskje må være ein annan Halvor Bjørnsen som det då ikkje er skifte etter i Vinje.

Farmor til avdøde Halvor Qvammen, Magnhild Augundsdatter, skal først ha vore gift med ein Halvor Oddsen og fått sonen Halvor. Deretter med Peder Dyresen - far til dei fleste arvingane i skiftet her bortsett frå halvsøstera Taaraand Torchelsdaatter som var med tredje og siste mann.

Eldste sønn og halvbror av arvingane Halvor Halvorsen er det skifte etter 15. jan 1691 og han har da sønnen Halvor som det er skifte etter først i 1747.

Denne Halvoren burde vel då også bli nevnt som arving her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Åsbjørg Susort skrev:

Eldste sønn og halvbror av arvingane Halvor Halvorsen er det skifte etter 15. jan 1691 og han har da sønnen Halvor som det er skifte etter først i 1747.

Denne Halvoren burde vel då også bli nevnt som arving her?

Det vart mange Halvor, men det er altså

Halvor Halvor/Magnhildson (fars halvbror til avdøde) det er skifte etter i 1691;

og så son hans igjen Halvor sk. 1747. (?)

Den første av desse ville arve saman med Bjørn sine sysken, og sidan han (men ikkje alle halvsyskena) var død, ville sonen ta plassen hans.

(Føreset som sagt at alle foreldre, besteforeldre og oldeforeldre til avdøde Halvor var døde. - då der det foreldresyskena hans som arvar

- som om dei var éin syskenflokk.)

Er du sikker på at Halvor Halvor/Magnhildson er halvbror til Bjørn (far til avdøde). Kan det vere ei Mangnhild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Er du sikker på at Halvor Halvor/Magnhildson er halvbror til Bjørn (far til avdøde). Kan det vere ei Mangnhild?

Mann nr. 2 Peder Dyresen stemner formyndar og farbror Sondre Oddsen på vegne av stesonen Halvor Halvorsen/Magnhildsson ifølge Rikard Berge.

Eg har ikkje funne denne saka og fått sjekka dette sjøl - foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha betydning dersom den Halvor Halvor/Magnhildson som det er skifte etter i 1691 døde før 1687?

Blir det i så fall arvelova frå før Christian V's lov som blir gjeldande og var arvefølgjen meir avgrensa av generasjonar då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Åsbjørg Susort skrev:

Kan det ha betydning dersom den Halvor Halvor/Magnhildson som det er skifte etter i 1691 døde før 1687?

Blir det i så fall arvelova frå før Christian V's lov som blir gjeldande og var arvefølgjen meir avgrensa av generasjonar då?

Om eg forstår deg rett: Halvor Halvor/Magnhildson etterlet seg ein ektefødd son (evt. fleire barn).

Etter Kristian IVs lov, ville sonen(/borna) arve faren på same måte som etter Kristian Vs lov.

Kristian Vs lov galdt frå 29. sept 1688 (vedteken 15. april 1687)  https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1687-04-15

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen.

Eg må nok med tid og stunder sjå om eg kan finne ei ny mor til stakkar Halvor. "Saki stend noko uklaar" med årstal 1676 står det i bygdeboka; Peder Dyresen kan umulig ha gått til sak i 1676 då det er skifte etter "sal: Peder Dyresen" 11. sep. 1675...!

Finlesing av skifter riv opp enkelte familiar, men heldigvis så får eg kobla fleire enn er kutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

"Ein skal ikkje øydelegge ei god historie med ekle fakta." har nokon sagt...

Eg sjekker akkurat nå skiftet etter Magnhild sin far holdt 23. feb 1682 og får vel der bekrefta at ekteskapet mellom Magnhild og Halvor Oddsen er "dikt og forbannet løgn". 

Telemark fylke, Bamble, Øvre Telemark vestfjelske, Øvre Telemark østfjelske, Nedre Telemark, Skifteprotokoll nr. I 1 (1665-1686), Skifteprotokollside, Side 166b-167a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081015650510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke godt med her - bl a fordi jeg ikke er flink til å lese disse gamle skiftene.

Men her er en oversikt over mine notater slik jeg har forstått Rikard Berge (og skiftekortene):

Per Dyresøn Setberg (c1635-1675) g før 1672 m Magnhild Augunsdatter Romtveit (c1635-1727)

De har barna

Bjørn Gjuvstaul (? - etter 1711) g Asgjerd Halvorsdatter

Orm Setberg (? - død mellom 1738 og 1745 [antagelig 1741-1743] g Tone Sigvaldsdatter Aksvik (og de har barna Sigvald (ca1701-1781) og Ånund (c1710-frøs i hjel på fjellet 1725 - 15 år gammel)

Tov Vå-Setberg (død etter 1699) g Anne Sigvaldsdatter Aksvik 

Gunnhild Setberg (død etter 1691 "videre skjebne uviss")

Ånund Setberg [ikke nevnt i skiftet etter faren -> død uten livsarvinger før faren eller ikke sønn]

Jon Vå-Setberg (c1658-1729 [71 år] g Signe og har datteren Margit (c1712-1717) [ikke omtalt som Pe(de)rsøn i kirkeboka. Ikke nevnt i skiftet "faren".]

Magnhild Augunsdatter var først g (før 1650) med Halvor Oddsøn Urdbø (død før 1672) og de har en sønn Halvor Halvorsøn (c1650-1690)

Og sist gift med Torkjell Sigurdsøn Loftsgarden-Vå (død etter 1715) og de hadde datteren Torunn (død 1745)

Datteren Torunn var g før 1720 med Olav Torgjusøn (1702-1765) og de hadde datteren Magnhild - og HUN hadde masse etterkommere...

Men om mine notater er "historisk korrekt" er en annen sak - slå det gjerne i hjel... (smil)

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tom askerøi skrev:

Bjørn Gjuvstaul (? - etter 1711) g Asgjerd Halvorsdatter

Bjørn Pederson Qvammen gravlagt 22. jan 1730:

Telemark fylke, Vinje, Nesland, Rauland i Vinje, Ministerialbok nr. I 1 (1717-1766), Døde og begravede 1730-1731, Side 143
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061214330151

19 minutter siden, tom askerøi skrev:

Magnhild Augunsdatter var først g (før 1650) med Halvor Oddsøn Urdbø (død før 1672) og de har en sønn Halvor Halvorsøn (c1650-1690)

Dette ser ikkje ut til å stemme. Halvorane står iallefall uten kone og mor i mitt tre nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være feil, men det står vel at Magnhild "nok" var gift med Halvor Oddsøn Urdbø i RB I s385 (godt nede på siden) - jfr I s437...

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saka som Sondre Oddsen har med "Urdbøe-mannen" i 1676 kan vanskelig ha noko med Peder Dyresen å gjera. Peder er "salig" seinast september året før ref. skifte 11. sep. 1675. I skiftet etter far til Magnhild i 1682 står sønnen Bjørn Pedersen som laugverge for mora og det tolker eg som at han er eldste sønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RB er ofte håpløs med årstall når han setter dem i margen. I dette tilfelle har jeg tolket 1676 som året dom falt - ikke når sak ble startet. Men jeg har ikke sett saken eller dommen så jeg ser absolutt ikke bort fra at du har rett.

Men det var vel dumt å blande seg borti uten å kunne lese de gamle dokumentene selv. Beklager...

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å beklage. Alltid greitt med fleire syn på sakene.

I manntalet 1664 er det ein Peder 40 på Urebøen og ein Peder 30 på Setberg. Eg rekner då med at Peder Dyresen er "heime" på Vaa og at den 10 år eldre Peder Urebø kan være gift med enka etter Halvor Oddsen. Eg har foreløpig ikkje sjekka meir om hans patronym då han ikkje har dukka opp i dei linjene eg så langt har fulgt, men det kan være ei forklaring på Rikard Berge sin konklusjon. Må bare bli ferdig med skifta eg har så langt, så blir det ein runde i tingbøkene.

Endret av Åsbjørg Susort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg oppdaga at nevnte Ledvor og søskena hans gjaldt ein annan Halvor Bjørnsen som det var skifte etter på Ødegarden u.Tjønn 23. juli 1753. Der må eg inrømme ein aldri så liten kognitiv svikt for min del. Den Halvor Bjørnsen hadde eg bare notert ned på ein huskelapp uten å legge inn i treet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Halvor Bjørnsen var gift med Gro Hergjusdatter. Ifølge skiftet 1. juni 1753 hadde han barna Anund 24 år, Torgjus 22 år, Hergjus 20 år, Bjørn 7 år og Margit 10 år.

I skiftet etter Ledvor 14. okt 1767 er ikkje Anund og Margit nevnt, men i tillegg til Torgjus, Hergjus og Bjørn 20  år har han døtrene Torbjørg gift med ein "Halvor Knutsen Løk" og Todne gift med ein "Even Olsen Hylland".

Eg har nå gått gjennom dåpslistene og fant der at ein Halvor Bjørnsen døyper et "barn" Torbjørn 7. juli 1735 og ei datter Todne 27. april 1738. Torbjørg fant eg ikkje...

I skiftet etter Halvor Ødegaarden var der ingenting til utlodning, og det har vel då ikkje vært så viktig å få med alle arvingane.

Ein Hergjus Øen blir formyndar for barnebarnet til Halvor og Ledvor si søster Margit, som det er skifte etter på Øen samtidig med skiftet etter Ledvor. Det er vel då rimeleg å anta at dette er Hergjus Halvorsen...

Enn så lenge er dette indisier og håper jo på solide bevis... 🙂

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er 

12 timer siden, Åsbjørg Susort skrev:

har han døtrene Torbjørg gift med ein "Halvor Knutsen Løk"

disse jeg finner her i 1801:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058320000663

Riktignok på Husmannsplassen Fos(s)land, men navn og alder passer nesten "for" bra. 

Særlig hvis det er Torbjørg og ikke Torbjørn som blir døpt 7/7-1735?: https://www.digitalarkivet.no/kb20061214330093

.  .  .  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er

På 23.9.2023 den 9.58, Åsbjørg Susort skrev:

Torbjørg gift med ein "Halvor Knutsen Løk"

jeg finner her i folketellingen 1801: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058320000663

Riktignok på husmannsplassen Fos(s)land, men navn og alder passer nesten "for" bra. 

Særlig hvis det er Torbjørg og ikke Torbjørn som blir døpt 79/7-1735?: https://www.digitalarkivet.no/kb20061214330093

.  .  .  ?

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, tom askerøi skrev:

Særlig hvis det er Torbjørg og ikke Torbjørn som blir døpt 7/7-1735?: https://www.digitalarkivet.no/kb20061214330093

Eg tror dette er Torbjørg. I skiftet etter Ledvor er ho nevnt som eldste datter av Halvor og det ser ut som presten har "rota" litt med slutten av navnet. Denne presten bryr seg heller ikkje med å føre kvinnelige faddere først når det er jentebarn og mannlige faddere først på guttebarn, så det stemmer nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider