Gå til innhold
Arkivverket

Kommunal folketelling i Kristiania / Oslo 1901

Frank Rusten
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg har oppdaget at det i den lokale folketellingen for Kristiania / Oslo 1901 - mangler en folketellings-liste for adressen Odinsgate 7. 

Jeg finner ikke den gateadressen registrert/digitalisert. Odinsgate 1-20 er ellers alle på plass.

Vet dere om folketellingen på denne gateadressen kan finnes et annet sted?

En person i kirkebøkene for Uranienborg sogn var nemlig bosatt i Odinsgate 7, desember 1901, rundt den tiden folketellingen normalt ble utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frank Rusten skrev:

Jeg har oppdaget at det i den lokale folketellingen for Kristiania / Oslo 1901 - mangler en folketellings-liste for adressen Odinsgate 7. 

Jeg finner ikke den gateadressen registrert/digitalisert. Odinsgate 1-20 er ellers alle på plass.

Vet dere om folketellingen på denne gateadressen kan finnes et annet sted?

En person i kirkebøkene for Uranienborg sogn var nemlig bosatt i Odinsgate 7, desember 1901, rundt den tiden folketellingen normalt ble utført.

Som det framgår av kildeinformasjonen, beror denne folketellinga (og øvrige kommunale folketellinger for Kristiania / Oslo) i Oslo byarkiv: https://media.digitalarkivet.no/ft/contents/69732

Spørsmålet må dermed rettes til Oslo byarkiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.