Gå til innhold
Arkivverket

Sperret kirkebok Glemmen Østfold

Rita Hole
 Del

Recommended Posts

1 time siden, Rita Hole skrev:

Jeg skulle søke på utflyttede fra Glemmen sokn 1904 - 1910 men den er sperret ? 

Som det framgår av indekseringsinformasjonen, viser bildet utflyttede helt fram til 1924, og da er bildet sperret til 1.1.2025: https://www.digitalarkivet.no/kb20060627050544

Dette er automatisert, så jeg kan ikke overstyre det. Da må jeg eventuelt endre indekseringsinformasjonen til f.eks. 1904-1922, men det vil jo heller ikke være etterrettelig.

Skjermbilde 2023-10-05 kl. 09.57.40.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se, er alle omtalte personer med god margin født for mer enn 100 år siden. Jeg sender deg (PM i Digitalarkivet) derfor ei lenke for nedlasting av PDF-fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kristian

Jeg fant de jeg lette etter.

Ifølge denne lista skal inn og utflyttede ikke være sperret

• Fødde og døpte tilgjengelig til og med 1929 – 100 års klausul fra og med 1930.
  • Konfirmerte tilgjengelig til og med 1934 – 100 års klausul fra og med 1935.
  • Gifte, forlovelser og lysinger – 60 års klausul.
  • Døde, begravde og dødfødte– 80 års klausul når dødsårsak er med, ellers ingen sperring.
  • Inn- og utflyttet – ingen sperring.
  • Inn- og utmelde av statskirken– 60 års klausul.
  • Lister om dissentrer– 60 års klausul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rita Hole skrev:

Ifølge denne lista skal inn og utflyttede ikke være sperret

• Fødde og døpte tilgjengelig til og med 1929 – 100 års klausul fra og med 1930.
  • Konfirmerte tilgjengelig til og med 1934 – 100 års klausul fra og med 1935.
  • Gifte, forlovelser og lysinger – 60 års klausul.
  • Døde, begravde og dødfødte– 80 års klausul når dødsårsak er med, ellers ingen sperring.
  • Inn- og utflyttet – ingen sperring.
  • Inn- og utmelde av statskirken– 60 års klausul.
  • Lister om dissentrer– 60 års klausul.

Dette er utdatert informasjon. Det er fint om du kan vise meg til hvor du har funnet dette, da det tydeligvis er behov for oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.