Gå til innhold
Arkivverket

Finne gravsted i Idaho

Nina Kröger
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg har en slektning som døde i juni 2020. Jeg har prøvd å finne gravstedet til han og kona uten hell. Noen ideer på hvor jeg skal lete? De jeg leter etter er Thorwald og Shirley Boie.

Har tidligere hatt innlegg ang Thorwald, men ikke om dette.

På forhånd takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Nina Krøger said:

Jeg har en slektning som døde i juni 2020. Jeg har prøvd å finne gravstedet til han og kona uten hell. Noen ideer på hvor jeg skal lete? De jeg leter etter er Thorwald og Shirley Boie.

Shirley A. Boie

in the U.S., Newspapers.com™ Obituary Index, 1800s-current

NameShirley A. Boie

Maiden NameBerringer

GenderFemale

Death Age65

Birth Dateabt 1937

Birth PlaceReading, PA.

Marriage Date1961

Residence PlaceDalton Gardens, Idaho

Death Date19 Apr 2002

Obituary Date29 Apr 2002

Obituary PlaceSpokane, Washington, USA

Newspaper TitleThe Spokesman-Review

SpouseThorwald Boie

SiblingsFern KirstenSandra BernngerBarbara Bernnger

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/1068115184:61843?tid=&pid=&queryId=b4379e55c226dfc0948f9a9f429bbe55&_phsrc=PgL2&_phstart=successSource

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anton Hagelee skrev:

Shirley A. Boie

in the U.S., Newspapers.com™ Obituary Index, 1800s-current

NameShirley A. Boie

Maiden NameBerringer

GenderFemale

Death Age65

Birth Dateabt 1937

Birth PlaceReading, PA.

Marriage Date1961

Residence PlaceDalton Gardens, Idaho

Death Date19 Apr 2002

Obituary Date29 Apr 2002

Obituary PlaceSpokane, Washington, USA

Newspaper TitleThe Spokesman-Review

SpouseThorwald Boie

SiblingsFern KirstenSandra BernngerBarbara Bernnger

@Anton Hagelee

Dette og mer til legger i den tidligere tråden Anton 😊 - (saving you some work)!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen å velge mellom der..

En kan kanskje sende e-post og spørre på den enkelte kirkegård?

IMG_5775.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg at det var The Neptune Society som sto for seremonien. De kan kanskje gi opplysninger om aktuell kirkegård:

https://www.neptunesociety.com/state/idaho

Idaho Offices

Neptune Society Cremation Services Boise, ID entrance

Boise, ID

7940 W. Rifleman Street, Suite 110 Boise, ID 83704

Call Now: (208) 957-5778 | Visit Our Location Page

Areas We Serve:

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Nå så jeg at det var The Neptune Society som sto for seremonien. De kan kanskje gi opplysninger om aktuell kirkegård:

https://www.neptunesociety.com/state/idaho

Idaho Offices

Neptune Society Cremation Services Boise, ID entrance

Boise, ID

7940 W. Rifleman Street, Suite 110 Boise, ID 83704

Call Now: (208) 957-5778 | Visit Our Location Page

Areas We Serve:

Jeg var i kontakt med Neptune i dag, og de fant ingen ting på Thorwald og Shirley. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nina Krøger skrev:

Jeg var i kontakt med Neptune i dag, og de fant ingen ting på Thorwald og Shirley. 

Det var synd. 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Det var synd. 🥺

Jeg syns det er merkelig at de ikke har noe dokumentasjon på noen av dem 🤔…. men skal prøve å finne det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@enagh Fint om du endrer visningsnavnet ditt til fullt navn 🙂!

"Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok.https://forum.arkivverket.no/announcement/4-hvordan-registrere-seg-og-andre-nyttige-veiledninger-how-to-register-and-other-useful-guides/

Se også ordensreglene pkt. 1 - "Oppgi fullt navn og korrekt e-postadresse og bruk fullt navn som visningsnavn." - https://forum.arkivverket.no/announcement/2-ordensregler-for-debattene-discussion-forum-rules/

For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten - https://www.digitalarkivet.no/content/1144/velg-kontoinnstillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På white pages så står det at de bodde i Dalton Gardens.  Tett ved siden av er det en Memory Garden med masse garver. Kanskje det er et sted å starte. Er jo ikke sikkert det er der, men tenkte siden det var så og si rett ved, så kanskje. Du ser det på kartet til Anne-Lise Hansen. Kan Shirley være begravd i California?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ena Gravli Antrobus skrev:

På white pages så står det at de bodde i Dalton Gardens.  Tett ved siden av er det en Memory Garden med masse garver. Kanskje det er et sted å starte. Er jo ikke sikkert det er der, men tenkte siden det var så og si rett ved, så kanskje. Du ser det på kartet til Anne-Lise Hansen. Kan Shirley være begravd i California?

Hei. Jeg tviler på at Shirley er gravlagt i California fordi de bodde i Dalton Gardens når hun dør. Jeg har lurt på om hun ligger i familiegraven sammen med sine foreldre, men har ikke funnet noe dokumentasjon på dette. Men skulle tro at de ble begravet sammen…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ena Gravli Antrobus skrev:

Ja, men hun døde i Washinton ser det ut som , uansett her er det som sto i avisen om henne da hun døde. 

image.thumb.png.318436ea444ad8a5510621660081e4ae.png

Det står bare at dødsannonsen er annonsert i Spokane, Washington, ikke at hun døde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nina Krøger skrev:

fordi de bodde i Dalton Gardens når hun dør.

1 time siden, Ena Gravli Antrobus skrev:

a, men hun døde i Washinton ser det ut som

Dødsregistreringen er gjort i Washington.

Department of Health, Death Index, 1907-1960; 1965-2017 - Boie - Shirley - Ahttps://www.digitalarchives.wa.gov/Record/View/A59FAC4B3368AA80BC5BF50552D26C5D

Record Series: Death Records
Collection: Department of Health, Death Index, 1907-1960; 1965-2017
County: Statewide

Reference Number: 813AA321-21EB-3C41-8820-81623C5DAD63
Person-Last-Name: BOIE
Person-First-Name: SHIRLEY
Person-Mi: A
Death County: Spokane County
Sex: F
Residence County: San Juan County
Death-Date: 4/19/2002
Age-Primary: 65
Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt være at ingen av dem er gravlagt/bisatt noe sted. "No service will be held" (fra OBIT) betyr at det ikke ble holdt noen seremoni. Neptun Society er jo et kremeringsbyrå - så hva som da har blitt gjort med asken etter henne (og hennes mann) vites ikke. Det kan jo være slik at asken fra de avdøde i dette tilfellet enten er spredd på et bestemt sted, eller oppbevart privat (hvilket ikke er helt uvanlig). Men, det blir bare spekulasjoner og visshet i dette får du vel kanskje ikke, med mindre du får kontakt med slektninger som evt. kan ha informasjon?

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Egil Johannessen skrev:

Det kan jo godt være at ingen av dem er gravlagt/bisatt noe sted. "No service will be held" (fra OBIT) betyr at det ikke ble holdt noen seremoni. Neptun Society er jo et kremeringsbyrå - så hva som da har blitt gjort med asken etter henne (og hennes mann) vites ikke. Det kan jo være slik at asken fra de avdøde i dette tilfellet enten er spredd på et bestemt sted, eller oppbevart privat (hvilket ikke er helt uvanlig). Men, det blir bare spekulasjoner og visshet i dette får du vel kanskje ikke, med mindre du får kontakt med slektninger som evt. kan ha informasjon?

Jeg tok kontakt med Neptune og de hadde ikke info på noen av dem, noe jeg syns er rart. Jeg har prøvd å finne søstrene som er nevnt i obit, men de er døde. Har prøvd å finne andre slektninger, men har ikke funnet noen enda. Det blir jo bare spekulasjoner, som du skriver….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider