Gå til innhold
Arkivverket

Arkivverket - statsborgerskap

Nina Kröger
 Del

Recommended Posts

Jeg var i kontakt med riksarkivet på telefon i dag angående statsborgerskap på min oldefar Louis Kröger og min farfar Willy Kröger. De må meg søke via arkivverket. Da støter jeg på et problem 🤔, jeg bruker ipad (har ikke laptop) og kommer da ikke inn på digitaliserte kilder. Kan noen gjøre søk for meg?

Min oldefar kom til Norge fra Hamburg ca 1895-96 og han drar tilbake til Tyskland med familien 1901. Min farfar flyttet tilbake til Norge etter første verdenskrig, han er funnet i ft 1923. Han sa i fra seg sitt tyske statsborgerskap når han kom tilbake. 

Håper noen kan hjelpe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Journal # 3445, 2. august 1927 - Hele Norge fylke, Fremmedprotokoll nr. 1 (1891-1946), Protokollside, Side 303-304, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/db10101602170140

1927 Krøger.PNG

Hva du fant 😊. Tusen takk. Hva står det i siste kolonne? Oslo av ..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke med en forespørsel vedr. selve statsborgersaken. Nå har du jo både journalnummer og dato. Men, mulig du får beskjed om å møte på lesesal for selv å finne dette. Uansett, husk å oppgi fullt navn og eksakt f. dato.

Lenke - https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/statsborgerskap#!/form/0

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Du kan jo forsøke med en forespørsel vedr. selve statsborgersaken. Nå har du jo både journalnummer og dato. Men, mulig du får beskjed om å møte på lesesal for selv å finne dette. Uansett, husk å oppgi fullt navn og eksakt f. dato.

Lenke - https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/statsborgerskap#!/form/0

Tusen ❤️ takk. Skal rette forespørsel til arkivverket og ja, jeg skal huske det 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nina Krøger skrev:

Tusen ❤️ takk.

Bare hyggelig, Nina 😊! Så skal du selv ha takk for alltid gode tilbakemeldinger og for alltid å vise takknemlighet - det settes pris på ☺️!

3 timer siden, Nina Krøger skrev:

Skal rette forespørsel til arkivverket og ja, jeg skal huske det 😉

Supert 😄!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Bare hyggelig, Nina 😊! Så skal du selv ha takk for alltid gode tilbakemeldinger og for alltid å vise takknemlighet - det settes pris på ☺️!

Supert 😄!

🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider