Gå til innhold
Arkivverket

Hjemmedøpte

Henry Pedersen
 Del

Recommended Posts

Jeg undrer på om det er noen som kan svare meg på det som står i vedlagte kirkebok fødte 1857-1885 i rubrikken for faddrene's navn, eks. side. 54, l. nr. 23,24,25. står følgende: "Døde under hjemmedåpen blev konfirmert i kirken" Hva betyr dette og hva ble praktisert. Håper noen har bedre kunnskap om dette enn det jeg har. Er bare nysgjerrig.

Kirkebøker- Kinn sokneprestembete, SAB-A-80801-H-Haa-Haaa-L0006- Ministerialbok nr. A 6, 1857-1885, s. 54 - Skanna arkiver - .url

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Bru (Svanøy), Eikefjord, Frøya (Bremanger) i Kinn, Ministerialbok nr. A 6 (1857-1885), Fødte og døpte 1860, Side 54
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070112350371

Døde inden Hjemmedaaben blev konfirmered i Kirken.

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag vanlig lenke til kirkeboken isteden. (Det var bare kildeinformasjonen som ble lastet ned - ikke siden.)

Se bildet under:

IMG_5789.jpeg

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Lag vanlig lenke til kirkeboken isteden. (Det var bare kildeinformasjonen som ble lastet ned - ikke siden.)

Se bildet under: Ja jeg ser det ble en feil her

2 minutter siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Det betyr stadfestelse, ja.

Takker hjertelig for svar

IMG_5789.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.