Trude Nilsen Skrevet Oktober 22, 2023 Del Skrevet Oktober 22, 2023 Her har presten først ført dåpen til Kari blant guttene. Så er hun innført på nytt ved jentene med en merknad etter navnet. Hva står det i merknaden, og er den overstrøket? Hvor fører jeg dette dersom merknaden ikke er overstrøket? Hvis den er overstrøket fører jeg den sammen med navnet eller? nr. 21 Kari: https://www.digitalarkivet.no/kb20051031010531 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Oktober 22, 2023 Del Skrevet Oktober 22, 2023 Den er overstrøket og der står "See ovenfor". Hvordan du fører dette i AMF-korrekturen aner jeg ikke. Korrektur av AMF har andre regler enn registrering og korrektur av kirkebøker i f.eks. Augustus. Mvh Remi Trude Nilsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Oktober 22, 2023 Del Skrevet Oktober 22, 2023 Den feilaktige innførselen skal være med. Under merknader, skriv E: Innførselen er strøket ut, da personen feilaktig ble ført under mannkjønn, men innført på nytt med nummer 21 under kvinnekjønn. Trude Nilsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet Oktober 29, 2023 Forfatter Del Skrevet Oktober 29, 2023 (endret) Takk for hjelpen. 👍 Jeg lurer altså på om det presten har overstrøket (ved nr 21 Kari under kvinner) see ovenfor, skal med? Endret Oktober 29, 2023 av Trude Nilsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Marianne Herfindal Johannessen Skrevet November 23, 2023 Del Skrevet November 23, 2023 På 29.10.2023 den 10.51, Trude Nilsen skrev: Jeg lurer altså på om det presten har overstrøket (ved nr 21 Kari under kvinner) see ovenfor, skal med? Du trenger ikke ta med %see ovenfor% så lenge du gjør slik @Anne-Lise Hansen skriver. Trude Nilsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trude Nilsen Skrevet November 27, 2023 Forfatter Del Skrevet November 27, 2023 Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå