Ole christian Torstrup Skrevet November 2, 2023 Del Skrevet November 2, 2023 (endret) Aar 1860 Fra Knud Gabrielsen Hidle til Andreas Knudsen? Noen som klarer å transkribere den? https://media.digitalarkivet.no/view/23518/181 Venstre side ca midt på Endret November 2, 2023 av Ole christian Torstrup Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet November 2, 2023 Del Skrevet November 2, 2023 Forsøk: 01 Skjøde. Jeg underskrevne Knud Gabri- 02 elsen Hille, Kjører i Stavanger erklærer herved at have solgt, lige- 03 som jeg nu skjøder til Styrmand Andreas Knudsen mit eiende Vaa- 04 ningshuus No 546 i øvre Strandgade i Stavanger med Grund og Tilhørigheder 05 for den Kjøbesum af 200, to hundrede Speciedaler, som ere afgjorte. Jeg for- 06 beholder mig derhos fast[?] varmt[?] Huusværelse i det solgte Huus, saalenge jeg lever 07 samt fornødent Tilsyn af Kjøberen eller efterkommende Eiere af Huset, 08 om jeg bliver syg. Den til Huset liggende Grund er 18 – atten – Alen lang 09 fra Vest mod Øst og 18 1/2 – atten og en halv – Alen bred fra Nord mod 10 Syd. Den Lars Kleppe og af ??følgende Eiere af hans Huus, der er beliggen- 11 de paa vestre Side af Grunden tilkommende Ret, til Adgang fra Gaden 12 til hans Huus paa søndre Side af det her solgte Huus, beholder han fremdeles. 13 Denne Adgang eller [??] er indbefattet i den ovenfor angivne Bredde 18 1/2 14 Alen. Huusværelse og Tilsyn er for det stemplede Papiirs Skyld ansat til en 15 Værdi af 80 – otti – Spd for 5 Aar. Den her solgte Grund har jeg arvet efter min 16 Svigermoder Anne Olsdatter som var Skomager Jonas Jonassens Enke, hvori- 17 mod Huset af mig selv er opført paa Grunden der af mig har været brugt 18 i over 40 Aar. Til Bekræftelse under min Haand. Stavanger den 31 October 19 1860. Knud Gabrielsen Hille m.p.p. Til Vitterlighed P. Michaelsen, O. Jacobsen 20 1/4 % til Fattigkassen betalt med 84s: O. Omdahl. – Mvh Ole christian Torstrup reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå