Gå til innhold
Arkivverket

Noen dåpsregistreringer i Aurland 1821-1859

Odd Vattekar
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg håper på hjelp med noen vanskelige ord i denne kirkeboka.

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 38 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr. 18   Et hjemmedøbt Barn Michel

Hva står det på høyre side?  Hjemmedøbt af Ole Lasen Styvie. ?? braat?  død 7 Uger gammel.

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 52 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr. 51   Moderen Pigen Gjertrud Pedersd. Bache, angivet til Barnefader Guldbrand Nielsen Hovbur?? af Slidre Præstegjeld i Walders

Samme Guldbrand Nielsen er også oppgitt som barnefar ved en annen dåp (nr. 72 på neste side i kirkeboka). Også der synes jeg hans bosted er vanskelig å tolke, men det står kanskje Hovseie?? Her er linken:

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 53 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 65 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr. 62   Moderen Pigen Ragnilde Erichsdatter Ramsøe angivet til Barnefader Helje Olsen ?? Præstegjeld

På forhånd takk!

Mvh

Odd Vattekar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Odd Vattekar skrev:

Nr. 62   Moderen Pigen Ragnilde Erichsdatter Ramsøe angivet til Barnefader Helje Olsen ?? Præstegjeld

Jeg leser Helje Olsen Minde af Fanne (?) Præstegjeld. Det er en prikk over prestegjeldsnavnet, som kunne gjøre at en leser Fanie, men det er et ukjent prestegjeldsnavn for meg. Milde ligger jo i Fana, så foreløpig vil jeg holde dette for sannsynlig, og at prikken er en flekk som er kommet på. Det hendte vel!

Med hilse HelgeSM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider