Gå til innhold
Arkivverket

Raset i Vassdalen i 1986

Sverre Ohnstad
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg var nestkommanderende på 720 skv Rygge og var med 5 helikoptre i Bjerkvik ifm øvelsen som endte med raset i Vassdalen i mars 1986. Jeg ledet redningsaksjonen med helikopter ifm rasulykken.

Da jeg nå begynner å bli godt voksen og alle detaljer ikke er like klare lenger har jeg spørsmål om å få tilsendt følgende: Jeg leverte en skriftlig rapport til undersøkelseskommisjonen under ledelse av dommer Agnes Nygaard Haug, som ble opprettet i etterkant.

Jeg lurer på om det er mulig å få tilsendt en kopi av min rapport?

Den gang var alt på papir og jeg har flyttet mange ganger og finner derfor ikke min kopi.

Videre ønsker jeg å få en utskrift av min forklaring og mine svar da jeg møtte for kommisjonen noen måneder senere i Narvik.

For meg hadde det vært av stor personlig verdi å få tilgang til dette da det er en operasjon jeg har tatt med meg videre i livet.

Om ikke dere kan gjøre noe med det hadde det vært fint om dere kunne peke meg i riktig retning.

mvh Sverre Ohnstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kun et rådgivende forum. Vi ser at du også har fylt ut en skjema-henvendelse til oss via arkivverket.no . Dette er den korrekte måten for å bestille opplysninger fra arkivene våre. Denne vil bli besvart i løpet av de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.