Stein Ryther Skrevet November 14, 2023 Del Skrevet November 14, 2023 Kom over denne posten her med navn på faddere: Dette må være en feil? Eller overser jeg noe i kilden? Brukslenke: https://www.digitalarkivet.no/kb20070913680579 Permanent bildelenke: https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070913680579.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet November 14, 2023 Del Skrevet November 14, 2023 (endret) Slik det er skrevet, Tørris Tørriſ Tørriſ, ville jeg anta navnet er Tørris Tørrissen, og at patronymet er dublisert ved en feil. Endret November 14, 2023 av Matthias Kolberg Even Stormoen og Richard Johan Natvig reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet November 14, 2023 Del Skrevet November 14, 2023 Det kan også være – iom at skriveren totalt unngår komma – at det er snakk om to personer: Tørris [linjeskift] Tørris[sen] og Tørris Rottaas Jeg vet jo ikke om antall faddere stemmer med stedets og tidens ‹normal›. Må tilstå at jeg ikke orket telle i forhold til øvrige innførsler… Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet November 14, 2023 Del Skrevet November 14, 2023 1 time siden, Matthias Kolberg skrev: Slik det er skrevet, Tørris Tørriſ Tørriſ, ville jeg anta navnet er Tørris Tørrissen, og at patronymet er dublisert ved en feil. Eg støttar den teorien. Korrekturlesing var ein svært lite utbreidd idrett før i verda - og Tørris Tørrisen Rotaas var ein populær fadder på denne tida, ser vi om vi søkjer. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet November 14, 2023 Del Skrevet November 14, 2023 Akkurat nå, Aase R Sæther - Gloppen skrev: Tørris Tørrisen Rotaas var ein populær fadder på denne tida, s Da kan vel min meget u-understøttede teori legges død, nemlig . . 5 minutter siden, Even Stormoen skrev: at det er snakk om to personer: Mvh Aase R Sæther - Gloppen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå