Gå til innhold
Arkivverket

Er dette samme personen som er rådmann i bergen kring 1530 tallet?

Mats K
 Del

Recommended Posts

https://www.google.no/books/edition/Norsk_teologisk_tidsskrift/Z1I5AQAAMAAJ?hl=no&gbpv=1&bsq=jens hallandsfar

Er dette samme jens hallandsfar som er oppgitt og være rådmann i bergen kring 1530? finst det mer info om han fra tiden i danmark?

Er det ein kobling til denne personen?

https://www.geni.com/people/Jens-Hallandsfar-Rådmann-Fogd/6000000007980436139?through=6000000019870004861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mats K Alle brukere skal ha både for og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn finner du her ;

https://www.digitalarkivet.no/content/1144/endre-visningsnavn

Endret av Bjørn Andreas Johansønn Løkken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Bjørn.

Det ser ut som de lønnede moderatorene har tatt helg. (Det kommer vel en enkel kommentar om et par ukers tid)

Så fint du tar affære.

Ha en flott helg 🙂

Mvh

Ivar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ivar Moe skrev:

Bra Bjørn.

Det ser ut som de lønnede moderatorene har tatt helg. (Det kommer vel en enkel kommentar om et par ukers tid)

Så fint du tar affære.

Ha en flott helg 🙂

Mvh

Ivar

Jeg har fått inspirasjon fra Larvik til å ta grep rundt denne problematikken . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2023 den 17.58, Ivar Moe skrev:

Bra Bjørn.

Så fint du tar affære.

Ha en flott helg 🙂

Mvh

Ivar

Det stemmer at vi hadde nok tatt helg, men som moderator har jeg andre muligheter til å gi brukere beskjed enn hva du kan se. Jeg har mulighet til å sende de melding og gi advarsler. Dette er noe du ikke kan se at jeg gjør. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverket skrev:

Det stemmer at vi hadde nok tatt helg, men som moderator har jeg andre muligheter til å gi brukere beskjed enn hva du kan se. Jeg har mulighet til å sende de melding og gi advarsler. Dette er noe du ikke kan se at jeg gjør. 

Hva jeg kan se spiller vel ingen rolle. Problemet er at noe ikke følger reglene spesielt vedrørende bruk av  riktig navn. Ingen må fortelle meg at du/dere sender dem private meldinger ETC ETC før de får svar på sine postede innlegg. Hvis så er så får du/dere jaggu bevise det. Vanligvis blir dette ignorert av ansatte i arkivverket. Beviser kan du få i hundretalls.

Dette står ikke til troverdig når vi ser på statistikken her på forumene. Og har du noen gang gitt noen advarsel for andre overtredelser i helgene?  Har Dere MODERATOR i helgene? Er de i lønnet arbeid?

Eller forventer dere at vi medlemmene skal ordne dette?

Det er svaret vi venter på.

Men er dere komfortabel med et useriøst slekts Forum så får jeg akseptere det og se etter andre mer seriøse aktiviteter

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
  • Liker 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel skuld i dette vi og, Bjørn og Ivar ?  Eller kva ?

For det er Bjørn, Ivar og meg og maaange andre, som hjelper folk i forumet. Og dersom vi KUN bistår personen som følger regler om fullt navn, så vil dette løysa seg sjølv.

Utan fullt navn, IKKJE noko svar !

Takk til Bjørn og Ivar som IKKJE byrja å svara på spyrsmål frå Mats !

Lenke til kommentar
Del på andre sider