Per Ingebrikt Græsli Skrevet Desember 4, 2023 Del Skrevet Desember 4, 2023 God kveld her inne! Så ble det feil Gunill forrige gang, jeg prøver meg igjen🙂 I kirkebok for Ytterøy 1756-1816, på side 93 (høyre blad), blir Gunill Olsdatter døpt 2. pinsedag i 1780, i Mosvik kirke. Klokkerbøker og fødselsregistre - Nord-Trøndelag, SAT/A-1458/722/L0216: Ministerialbok nr. 722A03, 1756-1816, s. 93 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070926640468 - Kan noen tyde hva det står bak Olsd.? - Moren heter vel Ingebor Olsdatter, men ser noen hva faren heter? Han må vel hete Ole da, er det han som står bak Olsd? (Ole Grand?) Håper på svar mvh. Per I. Græsli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Desember 4, 2023 Del Skrevet Desember 4, 2023 "OpGrand" Det ser ikkje ut til at denne presten fører inn faren sitt namn meir enn som patronym for barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Ingebrikt Græsli Skrevet Desember 4, 2023 Forfatter Del Skrevet Desember 4, 2023 ..og da blir faren Ole Opgrand? eller er faren O.P Grand? dette etternavnet er vel dagens Grande vil jeg tro..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Desember 5, 2023 Del Skrevet Desember 5, 2023 (endret) 1 time siden, Per Ingebrikt Græsli skrev: dette etternavnet er vel dagens Grande vil jeg tro..? Mvh Endret Desember 5, 2023 av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Desember 5, 2023 Del Skrevet Desember 5, 2023 10 timer siden, Per Ingebrikt Græsli skrev: ..og da blir faren Ole Opgrand? eller er faren O.P Grand? dette etternavnet er vel dagens Grande vil jeg tro..? "OpGrande" må vere Opp-Grande/Oppgrande; altså Ole OpGrande eller Ole Oppgrande. "Grande" er vel Stor-Grande og LItl-Grande, som ligg nede ved fjorden/elveosen/Mosvika. På kartet ligg Oppgrande eit par kilometer opp i dalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå