Gå til innhold
Arkivverket

Årsrapport for Nasjonalt folkehelseinstitutt for årene 1973-1975

Astrid Løvlie
 Del

Recommended Posts

Hei

I en artikkel jeg har lest er det referert til to rapporter fra Nasjonal folkehelseinstitutt (dagens Folkehelseinstitutt) fra henholdsvis 1974 og 1975.

Jeg lurer i første omgang på om dere har disse årsrapportene som het Annual reports, eller noe lignende? Referansene er på engelsk, men det står at rapportene er på norsk. 

Referansene jeg leter etter er:

Gedde-Dahl TW, Kleivan D, Lystad A(1973): System for epidemiological surveillance; MSIS – Notification system for infectious diseases. Report in Norwegian, May 1973. National Institute of Public Health, Oslo.

NIPH (1974): System for epidemiological surveillance: Evaluation of the MSIS feasibility study. Report in Norwegian, May 1974. National Institute of Public Health

Mitt forsøk på å oversette til norsk

Gedde-Dahl TW, Kleivan D, Lystad A(1973): System for epidemiologisk overvåking; MSIS – Meldingssystem for infeksjonssykdommer (alternativ smittsomme sykdommer). Report in Norwegian, May 1973. National Institute of Public Health, Oslo.

NIPH (1974): System for epidemiologisk overvåking: Evaluering av MSIS - en mulighetsstudie. Report in Norwegian, May 1974. National Institute of Public Health

Jeg har vært i kontakt med vårt eget bibliotek, som henviste meg til dere - de kunne ikke finne noe hos seg eller andre, dessverre. 

Med vennlig hilsen 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner kataloger over arkivmateriale som Arkivverket(ved Riksarkivet) har mottatt fra Statens institutt for Folkehelse her(pga en midlertidig omlegging av katalogsystemet vårt kommer hvert arkiv opp 2 ganger):

https://arkivportalen.no/search/1?unitType=1000&text=%22statens%20institutt%20for%20folkehelse%22

Om rapportene du ettersøker er avlevert sammen med noen av disse arkivene må du bestille disse enten via skjema eller lesesal.

Eventuelt kan du undersøke om det har vært avlevert som trykksaker til Nasjonalbiblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider