Per Arnt Carlsen Skrevet Desember 22, 2023 Del Skrevet Desember 22, 2023 Ved søk på Fjære Sogn for 1801, kommer hele folketellingen for Øyestad fram samlet. Forsåvidt forståelig siden Fjære var en del av det prestegjeldet med Froland. Men i det skannede bakgrunnsmaterialet ser man at listene originalt ligger etter hverandre hver for seg, med oppsummering av antall innbyggere for hvert sogn. Hvorfor er de da ikke vist separat? Jeg finner ingen måte å plukke ut bare Fjære (?) Kan en be om/ forvente at digitalarkivet vil foreta en deling her? Mvh Per Arnt Carlsen Jarl V. Erichsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Desember 24, 2023 Del Skrevet Desember 24, 2023 eg er ikkje Arkivverket ... - og dei har sikkert juleferie. Spørsmålet kan vel omformulerast til: Kan ein søkje på sokn? Her kan ein sjå prestegjeld delt i sokn (krinsar) https://www.digitalarkivet.no/nn/census/district_list/58326 og så bla seg gjennom gardane kvart sokn https://www.digitalarkivet.no/census/district/tf01058326005212 (For å kome hit, måtte eg gå omvegen om ein person i teljinga). Men ein kan vel ikkje legge inn sokn (krins) som søkjekriterium. I det gamle DA kunne ein det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Arnt Carlsen Skrevet Desember 24, 2023 Forfatter Del Skrevet Desember 24, 2023 Ja, fint, takk for det. Det fant jeg etter ett krongling også igår. I og for seg nyttig, men det ligger liksom så nær, å enkelt fått fram Fjære for seg, for å gjøre litt statistikk på yrker osv Jarl V. Erichsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet Desember 24, 2023 Del Skrevet Desember 24, 2023 4 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: Men ein kan vel ikkje legge inn sokn (krins) som søkjekriterium. I det gamle DA kunne ein det. Rettare sagt: Ein kan leggje inn sokn som søkjekriterium (geografi-menyen), men ein får likevel opp treff for heile prestegjeldet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå