Gå til innhold
Arkivverket

Faddere til Anne Nicoline Dahl, f. 1833 i Tromsø

Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Lenke til kirkeboka

Tromsø sokneprestkontor/stiftsprosti/domprosti, SATØ/S-1343/G/Ga/L0008kirke: Ministerialbok nr. 8, 1829-1837, s. 410-411
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070606660137

Født 20.4.1834, hjemmedøpt og bekreftet i kirken 5.10.1834

Fadderne er: 

Kbmd (Kjøbmand) Normann, Kbmd Even Holmboe, Mad. Valenthiner, Mad. Rist, Skipper J. With, Jfrue Winter,  Alle af Tromsøe

Dåpen i klokkerboka

Tromsø sokneprestkontor/stiftsprosti/domprosti, SATØ/S-1343/G/Gb/L0003klokker: Klokkerbok nr. 3, 1833-1836, s. 16
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070606660640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kjell Lauritzen said:

Kan det være Jesinne Winter ?

Jeg er enig i at det kunne se ut som en -e- etter J- i ministerialboken, men jeg mener det må være Jfrue i begge kildene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar! Men, Matthias, jeg lurer på om ikke fødselsdatoen er 26.4? I hvert fall i Ministerialboka? Jeg lurer også på hvorfor fødselsdatoen kommer først? I mange kirkebøker blir de vel skrevet inn i dåpsdato-rekkefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kari Larsen skrev:

Jeg lurer også på hvorfor fødselsdatoen kommer først? I mange kirkebøker blir de vel skrevet inn i dåpsdato-rekkefølge?

Dåpene, eller bekreftelsen av hjemmedåper, er notert kronologisk etter når familiene kom til kirken, så derfor er de også her notert i dåpsdatorekkefølge.

14 timer siden, Kari Larsen skrev:

jeg lurer på om ikke fødselsdatoen er 26.4?

Jeg er enig med Matthias i at fødselsdatoen er den 20. (G’en i navnet Jørgen på linjen over har kommet rett over 0 i den 20.)

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider