Gå til innhold
Arkivverket

Håkon Håkonsen (Haagen Haagensen) f. 21.01.1849 i Fitjar, kor blei det av han?

Reidar O. Meling
 Del

Recommended Posts

I bygdebok for Fitjar, side 100 i band I, står det nemnd at Håkon Størkson, store Tuftaland (1826-1906) fekk sonen Håkon i 1849, med jenta Brita Johannesdtr. Tveit. Eg reknar med at den Haagen Haagensen som står nemnd som tenestedreng i Gloppen ved ft. i 1865, må vera identisk med vår Håkon Håkonsen frå Fitjar, fødd 21. januar, døypt 24.mars 1849. Men kor blei det av Håkon (f. 1849) etter dette? Og kven er ho som står oppført som mor til Håkon i 1849, - Brithe Johannesdtr. Tvedt?

Endret av Reidar O. Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, her er Haagen (tremenning til min farfar), han skal ha same Y-DNA som underteikna! Og det må vel vera han som er i Gloppen i Sogn i 1865? Men deretter? Ein skulle tru at mor Brithe skulle vera fødd rundt 1825-26, og då på garden Tveit i Fitjar, men finn henne ikkje i bygdeboka i det området. Finn henne heller ikkje som døypt i kyrkjeboka for Fitjar i tida rundt 18256-26. Litt mystisk det der. Finn ei Brithe J. i ft. 1865 i den delen av dåverande Fitjar kommune som idag ligg under Austevoll kommune, men denne Brithe er fødd i 1832, det stemmer dårleg med alderen 20 år ved ft. i 1845. Så kor er mor Brithe frå 1849 fødd, og kor blei ho av etter 1849?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, her har du nok funne viktige opplysningar. Eg tenkte jo heilt feil om namnet Gloppen. Rettnok er det ein stad i Sogn som heiter Gloppen, men det finst folk som heiter Gloppen nord i Fitjar kommune og. Ved konfirmasjonen står det Gloppen og Engevig (trur eg). Verkar rimeleg at han framleis er tenestedreng i 1875, og at han så emigrerer i 1876. Det var faktisk noko sånt eg tenkte, det var haugevis av slike ungkarer og -jenter som drog frå Sunnhordland til "det forjettede land" på denne tida. Så Haagen/Håkon emigrerte. Kunne vore greit å finna ut litt meir om mora, men hovedspørsmålet mitt har me truleg funne svaret på. Mange takk for det, - igjen, Lars!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider