Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan referere til hendelser i kirkebok? Hvilken kirke skjedde det i?

JHandeland
 Del

Recommended Posts

Jeg finner masse slekt i skanna kirkebøker og det er helt fantastisk. Dersom jeg skal sette en referanse til et funn, hva er korrekt og nøyaktig referanse til funnet og hvordan finner jeg ut hvilken kirke hendelsen tok plass i?

Her er et helt tilfeldig eksempel:
Begravde: 1852-03-19 for Simon Ingebretsen f ca 1815
https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000940318

Min referanse til denne oppføringen i mine papirer er for tiden slik (refererer til transkribert om finnes):
"Ingebretsen, Simon ca 1815 Begravet 1852 Time Ministerialbok A5.2 1842-55 s282 #12"
https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000940318

1) Er noe feil eller mangler jeg noe i denne referansen?
2) Hvordan finner jeg ut hvilken kirke begravelsen foregikk i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje Digitalarkivet ..., men lell:

1) Det er ingen fasit (evt. det er fleire fasitar) for dette.  Det viktige er at ein kan finne att innførsla,

og då har du nok opplysningar. 

2) Det kan du ikkje finne ut (her).  Det er ikkje sagt noko om kva kyrkje det er, og vi veit heller ikkje om dei var innom ei kyrkje.

Gravferd frå kyrkja er i hovudsak ei "nymotens påfunn".  Familie og grannar gravla liket på kyrkjegarden i ein privat seremoni,

vanlegvis utan at presten var med. Dei sette ein stokk ned på kisteloket, som dei drog opp , slik at det vart ei opning ned.

Så kom presten etter ei vanleg gudsteneste, dei drog opp stokken, og presten utførte ritualet med jordpåkasting.

Boka er for Time sokn og Gjesdal sokn, så det er ved kyrkjegarden ved ei av dei to kyrkjene. (Med atterhald om at det ikkje var andre

gravplassar i prestegjeldet).

Vidare er "Grødem" oppgjeve som opphaldsstad. Mest truleg (men ikkje sikkert) var gravferda ved kyrkja i soknet der garden ligg

I 1887 (matrikkelen) var det Time sokn  - truleg i 1815 også, men grenser kan vere endra.

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Familie og grannar gravla liket på kyrkjegarden i ein privat seremoni,

vanlegvis utan at presten var med.

Korleis fungerte dette dersom det var likpreike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Korleis fungerte dette dersom det var likpreike?

Likpreika skulle vere frå preikestolen (Kristian Vs Norske Lov 2-10-1) og kom i samband med jordfestinga.

Vanlegvis var det i (eller i etterkant) av ei vanleg gudsteneste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.