Gå til innhold
Arkivverket

Kongebrev av 23/9 1876

HelgeHånes
 Del

Recommended Posts

Lars Olaus Sivertsen Slettedal og Anne Karine Pedersdatter Ville gifte seg i Hjørundfjord kyrkje den 8. oktober 1876. Foreldre er Sivert Einarsen Slettedal og Peder Olsen Ville.  Sjå brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050614010545

I kolonnen for "bevilling" er det referert til "Kongebrev af 23/9 76". Problemet er at eg ikkje kan sjå kvifor desse to måtte ha kongebevilling for å gifte seg. Etter det eg kan sjå er dei ikkje i nær slekt. Eg finn heller ikkje kongebrevet nokon stad, så her treng eg hjelp. 

Kan nokon hjelpe meg med å finne fram til kongebrevet og finne grunnen til at det vart utstedt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står i kyrkjeboka at det er lyst for dei 2 gonger, først ei veke før vielsen og andre gong same dag som vielsen. Kvar kan eg finne kongebrevet? Er det tinglyst?

Endret av HelgeHånes
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vigsel i heimen?  (du må nok finne brevet...)

I 1876 var ikkje slektskap noko hinder for ekteskap (utanom bror/syster og rett opp/nedstigande).

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finst vel ein kopi i "kongen" (amtmannen?) sitt arkiv.

Det kan tenkjast soknepresten har fått ein kopi (sokneprestsarkivet; Statsarkivet i Trondheim).

Og så har vel brudeparet fått originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2024 den 18.45, Ivar S. Ertesvåg skrev:

vigsel i heimen?  (du må nok finne brevet...)

Jeg vil tro Ivar S. sitt forslag er helt riktig.  Når vi ser på fødselsdatoen til det første barnet deres, Anna, er det vel trolig dette som er bakgrunnen for kongebrevet. Hun er født 12. oct. 1876. 

https://www.digitalarkivet.no/kb20050614010449   

Lenke til kommentar
Del på andre sider