Gå til innhold
Arkivverket

Et ord etter fars navn, 1684

Sølvi Løchen
 Del

Recommended Posts

Her er det vanskeleg å vite kva som er rett plassert blekk og kva som er "støy".

Eg trur det sluttar på "-ser".

Bokstaven kan vere ein t - dersom vi kan sjå ein tverrstrek her.  Det er mogeleg at

det kan vere ein s ("ss" er ofte skrive med to ulike s-ar); men eg ser ingen andre ss å samanlikne med.

(I avskrifta har du kanskje nokre døme?)

Bokstaven framom der trur eg er ein o (men det kan vere ein e med litt ekstra blekk).

Starten av ordet, 1-2 bokstavar, er nokså uklar. 

Det er mogeleg det kan vere "Lotser" eller "Losser" - altså ein som lastar opp eller av.

Eg finn at Claus Worm var kjøpmann og dreiv sagbruk; så det kan vere noko i tilknytning til det.

Det kan hende du kan få eit betre bilete om du ber Arkivverket om eit oppslag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Her er det vanskeleg å vite kva som er rett plassert blekk og kva som er "støy".

Eg trur det sluttar på "-ser".

Bokstaven kan vere ein t - dersom vi kan sjå ein tverrstrek her.  Det er mogeleg at

det kan vere ein s ("ss" er ofte skrive med to ulike s-ar); men eg ser ingen andre ss å samanlikne med.

(I avskrifta har du kanskje nokre døme?)

Bokstaven framom der trur eg er ein o (men det kan vere ein e med litt ekstra blekk).

Starten av ordet, 1-2 bokstavar, er nokså uklar. 

Det er mogeleg det kan vere "Lotser" eller "Losser" - altså ein som lastar opp eller av.

Eg finn at Claus Worm var kjøpmann og dreiv sagbruk; så det kan vere noko i tilknytning til det.

Takk for dette resonnementet, og jeg tror også at siste del av ordet er "ser". Lotser kan være en mulig løsning, særlig med hensyn til dette du fant om Chlaus Worm.

Jeg fant et eksempel på dobbelt s i 22.09.1684, "Peder Pedersøn Læssø". Hvis dette er samme skriver så plasserte han lang s foran kort s. Det er derfor kanskje ikke ss i ordet jeg prøver å tyde?

https://www.digitalarkivet.no/kb20060217020362

image.thumb.png.68515ac54d5137cc2561b1899b6f46b3.pngHvis du har

Kan første bokstav i ordet være R? Se to innførsler over, 05.11.1684, dåpen til Regina Sibila, der R ligner mye på bokstaven i det vanskelige ordet. I så fall kan vi ha R..ser.

Ved å følge ditt forslag, kan det altså muligens stå Rotser eller Retser. Men jeg finner ikke disse ordene i ODS eller NAOB, og får ingen troverdige treff i Nettbiblioteket.  

Jeg bør kanskje se kirkeboken på Statsarkivet eller be om bedre foto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt vere ein R; altså "Rotser".  Men det seier ikkje meg  noko heller...

(eldre dansk byttar gjerne t og d, så "Rodser" vil kunne vere det same, utan at eg finn noko):

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider