Gå til innhold
Arkivverket

Trenger hjelp til å finne opplysninger om Egil Foch Nilsen/Finngan f. i Bergen 18.12.1918

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Han ble altså født i Bergen 18.12.1918 og foreldrene var Alfred Johan Nilsen og Dagny Ruschen/Hovland. De ble skilt og Dagny giftet seg på nytt med Sverre Fingård/Fingann Larsen.

Egil byttet etternavn til Fingann i 1944.

Jeg finner Egil død i Bergen 19.09.1997.

Men det er alt jeg vet om ham. Jeg finner ikke noe gravsted, og vet ikke om han var gift/hadde barn.

Dersom noen vet noe om Egil så kan opplysningene enten sendes meg som privat melding her inne eller til epost: rthors@online.no. Dette fordi det evt kan omhandle nålevende mennesker.

Fødsel nr.3 Kirkebøker: Mariakirken Sokneprestembete, SAB/A-76901/H/Hab/L0006: Klokkerbok nr. A 6, 1909-1939, s. 79 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Dødsfallet i 1997. Egil Foch Fingann - Døde 1951-2014 - Digitalarkivet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

og vet ikke om han var gift/hadde barn.

Ingen barn nevnt i dødsannonsen i BT 27.9.1997

1997 EFF.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til alle som har bidratt.

Dødsfallet var registrert i Bergen, men han ble altså gravlagt i Sandefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Frank Marton.

Han dro på en tidlig "harry" tur til nabolandene 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mathias Beyer skrev:

Hei Rune

Slektshistorie : Åstveit, Storøy (Storøen), Ervik, Nedre Selvik, Øvre Selvik, Jordal, Øvre-Eide, Eidsvåg

https://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020030507030

Han er nevnt der.

mvh
Mathias

Jeg fant Alfred Johan Fingann nevnt under bruk 229 Fagerbakken, festekontrakt1949-1955. Men ingen opplysninger om hvem han var eller hvor han kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dukket opp en Bjørn Ruchen Fingann f. 04.11.1926 - død 11.07.2000. Er det noen som klarer å plassere han i denne sammenhengen? Han døde trolig i Sauda.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Rune Thorstensen said:

Det har dukket opp en Bjørn Ruchen Fingann f. 04.11.1926 - død 11.07.2000. Er det noen som klarer å plassere han i denne sammenhengen? Han døde trolig i Sauda.

Ved Sverre Finganns død 3.5.1967 oppgis Egil, Elsa, Inger, Alfred, Bjørn og Torfinn som barn

19DE9A1E-C047-4C49-8FF7-3EE0E476C574.jpeg.b7eb61f9148c73bff0d3b1d8bfd04a64.jpeg

Men trolig er bare Torfinn, f.1931, født i ekteskap. Han er den eneste som nevnes i avsnittet om Sverre i boka om studentene fra 1926

89B97D2E-8AF6-4F0D-AE94-34F74B0A48CC.thumb.jpeg.fdeb52522fcee716d87dff51300ca127.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til dere begge for å ha løst denne lille nøtten. Jeg hadde en mistanke om at det var slik det hang sammen, men jeg fant ikke noe som kunne bekrefte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider