Gå til innhold
Nasjonalarkivet

1861 - Skifte etter Simon Wulff Heide - enkemannen etter Susanna som var insolvent

Recommended Posts

Så da har jeg funnet skiftet etter Susannas andre ektemann, hva står det her da, mon tro 🙂

Skiftemateriale: Namdal sorenskriveri, SAT/A-4133/1/3/3A/L0044: Skifteprotokoll nr. 6, 1858-1863, s. 131 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Namdal sorenskriveri, SAT/A-4133/1/3/3A/L0044: Skifteprotokoll nr. 6, 1858-1863, s. 131

1861 - Simon Wolf Heide - skifte.png

17 minutter siden, Laila Sandbæk skrev:

Hm. Enken får 34,79? Siden det meste gikk til en lang liste kreditorer?

Usikker på kvar du finn desse 34,79  ?

Gamle vanar er vonde å vende - for dette buet er også insolvent.

Inntekta er pengar etter auksjon: 58 sp 47 s.

Utgift er 15 krav på i alt 87 - 24; manko 22 spd 102 s.

"Stervboenken" har eit krav (nr. 13, midt på s.131b) for innleige av folk, 10 spd.

Ho får dekt 5 - 53 av dette (nr. 14, nedst s. 132a)

9 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Usikker på kvar du finn desse 34,79  ?

Ah! Jeg har nok bladd for langt. Dette er jo langt inne i skifte nummer 26, og Simon sitt er nummer 24. Det skiftet er jo ganske kort - gitt disse grunner.

Jeg er tydeligvis hjelptrengende. Takk for hjelp 🙂 Jeg må bli flinkere til å sjekke alt som står på sidene.

Stakkars enke, da... Hun var ikke en gang særlig gammel da hun ble gift med en dobbelt så gammel, insolvent fyr...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.