Gå til innhold
Arkivverket

LØST!!!! Hvor ble det av Johanne Margrethe Hesselmann Mørner, født i Bergen 22.06.1919 etter 1922?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Er alle kyrkjebøkene transkirberte på konfirmerte i Bergen ? Sidan ho er født i 1919 (og far min er f 1920) så VEIT eg at konfirmerte fram til og med 1934 er åpent for folk flest, skanna. 
Så spyrsmålet er om kyrkjebøker i Bergen er transkirberte på konfirmerte fram til 1934.

Vi har jo duoen B&B som har transkirbert utrulig myyyykje.

Grethe kjem no med eit svar, så er det kanskje eit håp, Rune …..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

Jeg søkte på "Johanne Margrethe Mørner" og fant henne i det som ser ut som en dødsannonse i 1990. Endret litt på søket og fikk med navn på avdøde:

Dødsfall 1990.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for bidragene. Dersom det er Johanne Margrethe som skriver seg som Margrethe Mørner, så var hun i live i des 1990 da Alette Helene Nilsen døde.

Mette Helene Nilsen var født 15.06.1897, og som det står i dødsannonsen tante til Margrethe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Ragnhild.

Merkelig at jeg ikke fant henne da jeg var inne på samme kilden og søkte etter henne.

Men det viktigste er jo at hun ble funnet.

Skulle vært fint om noen klarte å finne en dødsannonse på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Allan Frantzen skrev:

image.png.f27eddd718a18e11bfb05fed4fcf7b7c.png

Takk skal du ha Allan.

Det kan se ut her som om hun døde i Sverige. Jeg får dessverre ikke åpnet selve annonsen. I følge dette hadde hun barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Rune Thorstensen changed the title to Hvor ble det av Johanne Margrethe Hesselmann Mørner, født i Bergen 22.06.1919 etter 1922?

Dersom noen har opplysninger om hennes barn, send det enten som privat melding eller til e-post : rthors@online.no

Jeg har fått opplysninger om sønnen Gerhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Det kan se ut her som om hun døde i Sverige.

Fra Sveriges dødbok 1860-2016.

358599780_Mrner.gif.21cd0bd464df61696fc51f004f9415b9.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bernt Roger.

Der står det ugift kvinne, men vi vet nå at hun en sønn , og i følge dødsannonsen må det minst være ett barn til, da det står "vår mamma"

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Ragnhild som sendte meg dødsannonsen pr e-post. Den tolker jeg som at Johanne Margrethe hadde en sønn og  en datter samt 3 barnebarn og  oldebarn.

Da tenker jeg at denne nøtten er knekket.

Takk til alle som har bidratt. Det sette jeg stor pris på.

Tolkingen av dødsannonsen var nok feil. Hun hadde kun en sønn. Resten er barnebarn, bror med hustru og svigerinne gift med avdød bror.

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Rune Thorstensen changed the title to LØST!!!! Hvor ble det av Johanne Margrethe Hesselmann Mørner, født i Bergen 22.06.1919 etter 1922?