Gå til innhold
Arkivverket

Kolbjørn Eugen Hansen. Hvem er hans foreldre?

Wendy Hagebråten
 Del

Recommended Posts

Jeg er blitt tipset av en venn, om å forhøre meg i dette forumet, i det jeg står bom fast i letingen etter Kolbjørn Eugen Hansen`s foreldre, og eventuellt flere forfedre bakover. Min venn forteller meg at dere som hjelper, er utrolig flinke, dyktige og kunnskapsrike mennesker.

Kolbjørn Eugen Hansen - Født : 15.09.1915

Død : 09.04.1985 (Bærum) Jeg vet ikke hvilken kirkegård han hviler på.

Gift med : Sigrun Hansen (f.Grorud)(Død)

Deres sønn : Bjørn Hansen (død)gift med Eldbjørg Kalbakk Hansen. Deres barn: Lene Hansen, og Roar Hansen

Kolbjørn Eugen hadde to brødre jeg kun vet navnet på : Reidar Hansen (Ugift) og

Johan Hansen ( han hadde tatt etternavnet Pedersen på ett tidspunkt) jeg vet ikke om han har vert gift.

Andre opplysninger jeg har fått er, at Kolbjørn Eugen muligens kan ha bodd på August Herman Franche`s Guttehjem i Oslo. Eller Wøyen Guttehjem i Bærum i en periode.

Jeg blir utrolig glad og takknemmelig, om noen her inne kunne hjelpe meg med å finne opplysninger om han. Jeg er ny her inne, så bær over med meg om spørsmål, eller fremstilling av det jeg har skrevet er "Feil".

Mvh Wendy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen hjertelig takk for hjelpen dere ☺️ setter utrolig pris på engasjamentet. 

Hvordan går det ann å finne ut mer ang at han skal ha bodd på Wøyen Gutthjem ? Familien ønsker å vite hvorfor han skulle ha blitt plassert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen hjertelig 🥰 Ja, det må være han som er lillebror. Dette er virkelig spennede, og jeg skal hilse fra min "oppdragsgiver", som ble kjempeglad for alle opplysningene, og takke sååå mye 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk😍 Her går det unna. Så flinke dere er🤩

Endret av Wendy Hagebråten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wendy Hagebråten skrev:

Tusen takk😍 Kan det være broren Fritjof Normann (f.1918) som eventuellt kunne være gutthjemsbarn da kansje...? I og med at ikke står på denne lista sammen med resten av familien.

Det er ikke like enkelt å finne opplysninger fra 20-årene og senere, men Randi viser at Frithof bodde med familien som femåring (under folketellingen i 1923).

Kirkebøker og annet materiell er ofte sperret for innsyn fra denne tiden, og vi må lene oss på eventuelle treff i aviser, tidsskrifter og bøker.

Uansett - Frithjof Normann døde 21. november 1983:
https://www.digitalarkivet.no/view/387/pc00000003861773

Arbeiderbladet, onsdag 23. november 1983 (nb.no)

image.png.ceaef37d57399b88052eb9d39363f2a4.png

Han giftet seg med Grethe Rubi Larsen høsten 1945:

Asker og Bærums Budstikke, fredag 9. november 1945 (nb.no)

image.png.d8a0308f81817b08f6eeb76c1d4bdda2.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nok bare " blind" ett øyeblikk ang Fritjof Normann 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har merket med det at det er vanskelig å finne opplysninger fra 1920 taller og utover. Heller ikke lett å tyde noe av skrifta i de forskjellige kirkebøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider