Gå til innhold
Arkivverket

Sunnmøre sorenskriveri, Tingbok 27, 1725-1729 - tyde gårdsnamn


Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Sjå nederst folio 190b, under krussedullstrekane

Sunnmøre sorenskriveri, SAT/A-0005/1/1A/L0028: Tingbok 27, 1725-1729, s. 190b-191a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg20090420320918

 

Noch blev oplæst velbr hl Capit: Pauses bøxel bref til Anders Pederss: indre

Kroegsviigen paa 5 mæll: udi Mede - og 2 udi yttre Løeset, same at bruge sin livs

tiid med videre af dato 18 Nov: 1726: under haand og seigl

 

Det er det utheva gårdsnamnet eg ynskjer verifisert.

 

Håpar også - dersom tydinga mi er korrekt - at nokon kan kome med eit forslag på kvar denne indre Krogsvik kan ligge hen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt underleg denne ...

Det kan vere "Krongsviigen"; men då har eg ikkje noko framlegg til kvar det er.

Dersom du les rett, skiftar skrivaren frå gotisk skrift til latinsk skrift midt i namnet.

Du les 4. bokstav som gotisk e; og nest siste som latinsk e.   r-en (2. bokstav) er også latinsk.

"Kroegsviigen" kunne vere Krokevik, gnr. 2 i Vanylven. Haken er dette "indre", sidan Krokevik var einbølt (til ein gong på 1800-talet).

Men eg ser ikkje nokon gode alternativ.

 

elles les eg "udi Nede(r) - og 2 udj yttre Løeset,

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Litt underleg denne ...

Det kan vere "Krongsviigen"; men då har eg ikkje noko framlegg til kvar det er.

 

 

Kva med (Litle) Krumsvik i Volda? (som og vart kalla indre Krumsvik)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Ivar

 

og ja, svært vanskeleg å få noko godt svar frå dette ordet. Som du tenkte eg og fyrst på Krokevika, men såg raskt at det var mindre truleg.

 

Svært interessant er det i alle tilfeller at ein her er nær eit mulig opphav til denne Anders, noko "Syvdeboka" ikkje har noko svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inge Nygård skrev:

 

Kva med (Litle) Krumsvik i Volda? (som og vart kalla indre Krumsvik)

Det kan godt vere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, takk til deg og Inge.

 

Det var ein tanke eg skal følge vidare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldasoga av Årviksæter, b. 3 side 377 nemne ein Peder, brukar frå 1675 med ein son Anders. Ifølge Årviksæter var han busett på "Greivsneset". Ikkje noko vidare under Krumsvik. So langt har eg ikkje funne ut kvar Greivsneset ligg, må sjå litt meir på det. Men innleiingsvis, sjølv om ein har ein person med rett namn, ser det ikkje ut til å vere Krumsvik som er svaret. Men eg må finne Greivsneset og også evt. skifter som kanskje kan gje andre svar ...

 

https://www.nb.no/items/d107f6baee02864f30020db2e47efdd8?page=381

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Morten Sylte skrev:

Voldasoga av Årviksæter, b. 3 side 377 nemne ein Peder, brukar frå 1675 med ein son Anders.

Du meiner sikkert Aarviknes... 

Busetnadssoga for Volda b.2 (Lisje Krumsvika) s. 208 har med Peder, men har ikkje funne grunnlag for å ta med dei to sønene (berre dottera Marte).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Ivar S. Ertesvåg said:

Du meiner sikkert Aarviknes... 

 

Ja ...

 

17 hours ago, Ivar S. Ertesvåg said:

Busetnadssoga for Volda b.2 (Lisje Krumsvika) s. 208 har med Peder, men har ikkje funne grunnlag for å ta med dei to sønene (berre dottera Marte).

 

Det tek eg til etterrettning. So får ein sjå om ein brukar meir tid på dette søket ved eit seinare høve.

 

Men! Ein kan spørre seg og lure på kvifor forfatterane av Busetnadsoga har landa på at det ikkje er grunnlag for å nemne "Jacob Pedersen Cromsviig, af Volden Schibbr: " busett og nemnt som tjenar under garden Kopperstad i Herøy i manntalet 1701 - sjå her https://www.digitalarkivet.no/view/206/pc00000001095141 . Ein har sjølvsagt ikkje empiriske prov for at dette er Peder i lille Krumsvik sin son, men grunnlaget for å nemne muligheita må ein vel kunne seie er der. Og so stoppar eg der, trenger ikkje nokon vidare diskusjon om motiv og vurderingar til forfatterane enn dette retoriske spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Morten Sylte skrev:

Men! Ein kan spørre seg og lure på kvifor forfatterane av Busetnadsoga har landa på at det ikkje er grunnlag for å nemne "Jacob Pedersen Cromsviig, af Volden Schibbr: " busett og nemnt som tjenar under garden Kopperstad i Herøy i manntalet 1701 - sjå her https://www.digitalarkivet.no/view/206/pc00000001095141 . Ein har sjølvsagt ikkje empiriske prov for at dette er Peder i lille Krumsvik sin son, men grunnlaget for å nemne muligheita må ein vel kunne seie er der. Og so stoppar eg der, trenger ikkje nokon vidare diskusjon om motiv og vurderingar til forfatterane enn dette retoriske spørsmålet.

 

Det er nok eit spørsmål om metode (ikkje så mykje om "motivasjon").  Dette er truleg det einaste som knyter Jakob i Koparstad til Kromsvik. Han kunne t.d. vere steson eller slektning (barnebarn, syster/bror-son,...) til ein av dei andre brukarane i Kromsvik (store/lisje). Det var meir enn nok av dei som vaks opp med andre enn foreldra sine.

Då vert sannsynet for at det er Peder lisje Kromsvik sin son ikkje større enn at han er son til ein annan Peder.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig.

 

Gløymde forresten heilt, noko eg beklagar (!), å takke for at du tok deg tid til å sjekke Busetnadsoga. Set stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.