Gå til innhold
Arkivverket

Nils Katnosa

Bjørn Katnosa
 Del

Recommended Posts

Nils Katnosa var min bestefar - Peter Sivart Mjør som var søskenbarn med min far laget på 70 tallet et notat om slekta bl.a.om Nils som

vedlegg viser. Det hadde vært interessant  om noen hadde ytterligere opplysninger om tilblivelsen av de moderne skistavene.

østbråten.docx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for tilbakemeldinger- jeg skal prøve å få lest boka om skistavens historie.

Til Per Morset: Notatet er bare på papir som jeg arvet etter min far og som jeg har brukt i mitt notat om slekta til mine barn og barnebarn. Har fortsatt

igjen et par kopier - kan sende deg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bjørn Katnosa skrev:

Hjertelig takk for tilbakemeldinger- jeg skal prøve å få lest boka om skistavens historie.

Til Per Morset: Notatet er bare på papir som jeg arvet etter min far og som jeg har brukt i mitt notat om slekta til mine barn og barnebarn. Har fortsatt

igjen et par kopier - kan sende deg en.

Kjempebra!

Damvegen 7, 2630 Ringebu.

pemors@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Per:

Sender til uka.

Etter at jeg svarte deg tidligere kom jeg plutselig på en tur jeg og kona hadde til Western på Grindvolli forbindelse med åpen dag og

åpning av tursti. Jeg hadde fått tips på forhånd om at det i 2-etasje stod en dukkeseng som Magnus hadde laget og en dukke Gunhild hadde

sydd klær til. Trodde først det var min oldefar Magnus og oldemor Gunhild - men fikk fortalt at det var Magnus - bror til min far 

som hadde laget senga - kjolen hadde min tante Gunhild Holte laget.

Har lest at Edvard var postmester på Grindvoll - du har kanskje endel mer opplysninger om Edvard og kanskje også Ole Peter Mjør - far til

Peter Sigvard - de bodde vel ikke så langt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Edvard Løken skrev en fin artikkel om En postfamilie fra Grindvoll i Årbok for Hadeland 1999.

De var postfolk i flere generasjoner, fra Edvard Magnussen, f. 1868.

Den kan jeg sende deg, enten på e-post eller vanlig post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det en artikkel av Sigv. Mjør i Årbok for Hadeland 1970, med tittelen Nordmarka og Normarkinger.

Han går tilbake til sine oldeforeldre Ole Olsen og Karen Kristine på Gåslungen. Interessant artikkel!

Jeg sender den også.

Endret av Per Morset
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider