Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til å finne relevant arkivmateriale: "Jessheim stasjon"

Marius Holm Enerud
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg er på utkikk etter arkivmateriale som vedrører Jessheim stasjon i Ullensaker kommune.

Jeg har allerede posted et emne om dette og fått noen tilbakemeldinger:

... men ønsker også å høre med dere i Arkivverket om dere har noen tips til andre arkivenheter som kan inneholde relevant dokumentasjon?

Foreløpig har jeg kun disse 3 enhetene bestilt men er det andre enheter jeg bør ta en titt på? 
Kan det f. eks være deler av et arkiv som kan omhandle Jessheim stasjon men ikke nødvendigvis inneholder navnet?

image.thumb.png.f728dd5a353eeb783a2c1d0347b0b9af.png

På forhånd mange takk for hjelpen, 🙂

mvh

Marius H. Enerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må overlate til kollegaer å svare på selve arkivspørsmålet ditt.

Jeg vil imidlertid gjøre deg oppmerksom på at du har bestilt arkivmateriale både til lesesalen på Sognsvann (Riksarkivet / Statsarkivet i Oslo) og til lesesalen på Kongsberg (Statsarkivet i Kongsberg) på samme dag (7. februar). Men det er kanskje din plan å rekke begge deler på samme dag, for avstanden Oslo - Kongsberg er jo ikke større enn at det lar seg gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Jeg vil imidlertid gjøre deg oppmerksom på at du har bestilt arkivmateriale både til lesesalen på Sognsvann (Riksarkivet / Statsarkivet i Oslo) og til lesesalen på Kongsberg (Statsarkivet i Kongsberg) på samme dag (7. februar).

Ja jeg ble klar over dette idag etter henvendelse fra din kollega på Riksarkivet. 🙂 Dette var ikke intensjonen og jeg har nå avbestilt arkivenheten i Kongsberg.

Takk for at dere gjør meg oppmerksom på dette 🙂

Endret av Marius Holm Enerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider