Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Pernille Bertelsdtr og Ole Olsen får barn i Veldre i 1840. Når og hvor gift?

Recommended Posts

Pernille Bertelsdtr og Ole Olsen får barn i Veldre i 1840. Når og hvor gift?
Barn:
Børre f. 14/5 1850 

NRingsaker prestekontor, SAH/PREST-014/L/La/L0005: Klokkerbok nr. 5, 1839-1850, s. 7
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070512970602
r. 3 nedenfra (døpte)

En vrien nøtt. Håper på hjelp!

Leif

Endret av Leif Baardseth
  • 2 år senere...
På 7.2.2024 den 10.13, Ragnhild K. Brænd skrev:

@Leif Baardseth
I vielsen til Pernille og Ole Olsen har Pernilles far blitt innskrevet med feil etternavn. Han står som Bent "Engebretsen". I alle øvrige kilder jeg har funnet, er han Bent eller Bernt Elefsen/Ellevsen/Elevsen. 

Siden ditt opprinnelige innlegg her ligger et stykke tilbake i tid, har du kanskje funnet mer om denne familien? Jeg har nylig gjort et nytt "dykk" inn, da Pernille og Ole er blant mine aner. Som du kanskje er klar over, hadde sønnen Børre f 1840 en straffesak i Drammen i 1909. Jeg har forsøkt å lete fram denne saken i Ekstrarettsprotokoll for Drammen byfogdembete, men så langt uten hell. Det hadde vært interessant å høre om du - eller noen andre - kjenner til bakgrunnen for dette? 

image.png.78598ea3c1335cd8b2f81fad0f1b1859.png

Polititidende 1909

Endret av Jorunn Stenberg

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.