Gå til innhold
Arkivverket

Flerenget - Sara & Lars sine foreldre

Nina Kröger
 Del

Recommended Posts

Iflg bygdeboka for Vikna B1 s 91-91 er far til Lars Ingebrigtsen  Ingebrigt Larsen f 1715 og død 1773. han var innflytter til Vikna ukjent hvor fra. Hans far het Lars Ingebrigtsen og kommer med sønnen sammen til Flereng. Lars døde i 1755 80 år gammel. Ingebrigt var gift og det var mange barn i ekteskapet. Eneste andre barn jeg vet om er datteren Anne Ingebrigtsdtr Flereng (1753-1821) som ble gift med Fredrik Nilsen Hunnestad (1758-1824) de bodde på Fjukstad (også Vikna).

Sara Eliasdtr er fra Leka. Hun skal være fra Solsem og hennes foreldre Elias Pedersen Solsem (1715-1771) og Dordi Corneliusdtr.

Et lite tips hvis du skal spøøre etter flere, skriv hvem du søker etter i headingen. Navn og hvor de kommer fra, da er det letter å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

Iflg bygdeboka for Vikna B1 s 91-91 er far til Lars Ingebrigtsen  Ingebrigt Larsen f 1715 og død 1773. han var innflytter til Vikna ukjent hvor fra. Hans far het Lars Ingebrigtsen og kommer med sønnen sammen til Flereng. Lars døde i 1755 80 år gammel. Ingebrigt var gift og det var mange barn i ekteskapet. Eneste andre barn jeg vet om er datteren Anne Ingebrigtsdtr Flereng (1753-1821) som ble gift med Fredrik Nilsen Hunnestad (1758-1824) de bodde på Fjukstad (også Vikna).

Sara Eliasdtr er fra Leka. Hun skal være fra Solsem og hennes foreldre Elias Pedersen Solsem (1715-1771) og Dordi Corneliusdtr.

Et lite tips hvis du skal spøøre etter flere, skriv hvem du søker etter i headingen. Navn og hvor de kommer fra, da er det letter å få hjelp.

Dette paret har vært vanskelig å finne info om og jeg har flere par i slektstreet mitt som er "sære" spesielt fra trøndelag. Tusen ❤️ takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.