Gå til innhold
Arkivverket

Ufullstendig utskrift av Gammel Grunnbok

Recommended Posts

Jeg har to ganger bestilt utskrift fra gammel grunnbok og fått feil i utskriften. En gang manglet første siden og utskriften inneholdt to sider fra annet (påfølgende) Bnr. Er det tidligere rapportert feil ved selvbetjeningsløsningen?🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, GunnKull skrev:

Jeg har to ganger bestilt utskrift fra gammel grunnbok og fått feil i utskriften. En gang manglet første siden og utskriften inneholdt to sider fra annet (påfølgende) Bnr. Er det tidligere rapportert feil ved selvbetjeningsløsningen?🥴

Det er nok ikke feil med funksjonaliteten som sådan, men det kan være enkelte indekseringsfeil, dvs. at bilder er knyttet til feil eiendom i den underliggende databasen. Hvis du oppgir hvilke eiendommer det dreier seg om, vil vi kunne undersøke og rette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GunnKull skrev:

Skjønner. Skal kommunikasjon om dette skje i Forum?

Gjerne det. I første omgang trenger vi bare å vite hvilke eiendommer som er berørt; identifisert med kommune, gårdsnummer og bruksnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, GunnKull skrev:

Færder kommune (3811) Gnr 253, Bnr 4.

Det ser ut til å være en del forskyvninger i koblingene mellom eiendommer og bildefiler her. Jeg skal rapportere det videre til min kollega som vedlikeholder de aktuelle databasetabellene, men det kan ta noe tid før vedkommende får anledning til å rette opp.

I mellomtida kan jeg tipse deg om å bestille gnr. 253 bnr. 3 fnr. 1, for da vil du få de to første sidene for bnr. 4.

Forskyvningene starter med bnr. 3 og slutter med bnr. 5. For alle eiendommer, fester og seksjoner derimellom, må man inntil videre bestille foregående eiendom, feste eller seksjon, for å få med alle sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider